از گناه تنفر داشته باش نه از گناهکار .گاندی
کسی که حفظ جان را مقدم بر آزادی بداند، لیاقت آزادی را ندارد.بنجامین فرانکلین

| صفحه اصلی | گالری عکس | آموزش | تازه ها | اوقات شرعی روستا | آب و هوای روستا | نقشه هوایی روستا | تالار گفتگو | دانلود | پیوندها | تماس با ما |

نتایج والیبال مدارس راهنمایی پسران

تیم واليبال مدرسه راهنمايي لبيك يا خميني ايستگاه آزادوار در مسابقات واليبال مدارس شهرستان با مربي گري آقااي عليرضا وظيفه دوست  به مقام قهرماني رسيد  .
نویسنده: داود ׀ تاریخ: یک شنبه 15 بهمن 1391برچسب:مقام, قهرماني ,تيم, واليبال, مدرسه ,راهنمائي, ايستگاه, آزادوار, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

رييس اداره ورزش و جوانان شهرستان جغتاي از آغاز برگزاري مسابقات واليبال آزاد آقايان از هفته آينده در اين شهرستان خبر داد.

علي يزدي با اعلام اين خبر گفت: اين رقابت ها با حضور تيم هايي از ادارات، ارگان ها، روستاها و باشگاه هاي واليبال شهرستان جغتاي از 25 آذرماه در سالن چمران اين شهرستان آغاز خواهد شد.
وي با بيان اينكه پيش بيني مي شود همانند سالهاي گذشته حدود 16 تيم در اين رقابت ها شركت كنند افزود: اين مسابقات در روزهاي زوج برگزار شده و به مدت 3 هفته به طول خواهد انجاميد.
رييس اداره ورزش و جوانان شهرستان جغتاي همچنین از برگزاري هفته پاياني رقابت هاي واليبال بانوان اين شهرستان خبر داد و افزود: اين رقابت ها با حضور 6 تيم از پايگاه هاي بسيج و روستاهاي شهرستان جغتاي از سه هفته پيش آغاز و در روز جمعه 24 آذرماه با مشخص شدن تيم هاي برتر به پايان خواهد رسيد.
يزدي افزود: در حال حاضر تيم هاي پايگاه بسيج حضرت آسيه (س)، حضرت مريم(س) و روستاي آزادوار در مكان هاي اول تا سوم اين رقابت ها قرار دارند.
در ضمن از دوستاني كه از نتايج نهايي رقابت واليبال بانوان شهرستان و همچنين از رتبه نهايي تيم روستاي آزادوار اطلاعي دارند خواهشمند است نسبت به ارسال خبر از طريق قسمت ارتباط با ما در سايت اقدام نمايند.
 
نویسنده: داود ׀ تاریخ: شنبه 9 دی 1386برچسب:مقام ,تيم, واليبال, روستاي, آزادوار , ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

شرکت پرداز گستر:

این شرکت از سال 1381 شروع به کار نموده و در سال 1384 تحت شماره 139 به ثبت رسیده است فعالیت آن سخت افزار- نرم افزار- شبکه می باشد.
شماره های تماس: 0572-5622555-5622855-09155715227
آدرس: شهرستان جغتای- خ امام خمینی- روبروی سجاد 
نویسنده: داود ׀ تاریخ: جمعه 10 آذر 1391برچسب:شرکت, پرداز گستر,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

قنات آزادوار، قناتی است که در جنوب روستای آزادوار از توابع بخش هلالي، شهرستان جغتای در استان خراسان رضوی قرار دارد.

طول این قنات ۲۸۰۰ متر است، تعداد ۱۳۰ میله چاه دارد و عمق مادرچاه این قنات ۳۵ متر می‌باشد. دبی این قنات ۵۰ لیتر بر ثانیه است.

تعداد مالکان این قنات ۳۸ نفر می‌باشد و اراضی تحت کشت این قنات ۸۰ هکتار می‌باشد.

منبع :بانك اطلاعاتي قنات كشور

نویسنده: داود ׀ تاریخ: چهار شنبه 24 آبان 1391برچسب:قنات, آزادوار,روستای آزادوار ,شهرستان جغتای,استان خراسان ,رضوی, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

وزیر اقتصاد ودارایی به همراه معاونین و برخی از مدیران کل امور مالیاتی استان های مجاور، میهمان غیر رسمی  روستاي آزادوار بودند.

 دکتر حسینی که برای شرکت در مجلس ترحیم در گذشت مادر دکتر عسگری رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور به روستای آزادوار آمده بود، با بازدید گذرا از جوین وجغتای راهی مشهد شد.
 
منبع : نشيريه خبري نسيم جوين
نویسنده: داود ׀ تاریخ: سه شنبه 16 آبان 1386برچسب:تسليت , خانواده, عسگري,وزیر, اقتصاد ,دارایی, همراه, معاونین , برخی , مدیران, کل, امور, مالیاتی, استان های , میهمان, غیر, رسمی, روستاي ,آزادوار ,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

مهر: حوالی ساعت 16 روز یکشنبه چند دختربچه در حالی که مشغول بازی بر روی خط آهن ایستگاه آزادور در شهرستان جغتای استان خراسان رضوی بودند، هنگام ورود قطار تبریز – مشهد یکی از آنان که نتواسته بود به موقع از خط آهن دور شود با این قطار برخورد کرده و در دم جان سپرد.

نویسنده: داود ׀ تاریخ: پنج شنبه 11 آبان 1386برچسب:مرگ ,دختر بچه آزادواری, برخورد , قطار,آزادوار, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

رئيس اداره راه و شهرسازي شهرستان جغتاي : تقاطع ايستگاه آزادوار به لحاظ واقع شدن در قوس جاده اصلي و از طرفي عرض كم شانه هاي خاكي و نبود رمپهاي ورودي و خروجي مناسب بعنوان يكي از نقاط پر حادثه حوزه راه و شهرسازي جغتاي شناخته شده بود و از آنجايي كه اصلاح اين تقاطع يكي از مصوبات مهم شوراي ترافيك شهرستان بود اين اداره را بر آن داشت تا در يك بازه زماني اولويت دار و از محل اعتبارات راهداري نسبت به ايمن سازي تقاطع و قوس ايستگاه آزادوار اقدام نمايد و با اعزام اكيپ و ماشين آلات از قبيل لودر، گريدر و دو دستگاه كاميون و با حجم عمليات خاكي بالغ بر 3000 متر مكعب اين مصوبه را عملياتي نمايد.

منبع :پايگاه اطلاع رساني شهرستان جغتاي

نویسنده: داود ׀ تاریخ: شنبه 25 شهريور 1391برچسب:ايمن ,سازي, تقاطع, ايستگاه, آزادوار, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

تو اکنون شهر علم و اجتهادی ، تو رب النوع شمشیر و جهادی ، تو خورشیدی شدی در گوشه غار ، بر نور تو شد خورشید و مه تار ، بتاب و روشنی بخش جهان باش ، مهین پیغمبر آخر زمان باش . عید پیامبری رسول خدا مبارک .

نویسنده: داود ׀ تاریخ: یک شنبه 28 خرداد 1386برچسب:تبریک عید مبعث به هم ولایتی های عزیز, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀


غرشمارها چه کسانی هستند؟

 

 

با نگاهی به سالهای گذشته نه چندان دور به یاد می اوریم که در اواخر فصل بهار یا اوایل تابستان در مجاورت قنات حسین اباد واقع در مرکز روستا ، چادر ی بوسیله یک خانواده از مردمانی که در خراسان غرشمار نامیده میشوند بر پا می شد .غرشمارها در عصر زندگی کشاورزی سنتی ، مردان صنعت و صنایع به شمار می امدند . انها اهن و فلزات مستعمل را بوسیله کوره ای که ماده سوختنی ان ذغال سنگ بود تبدیل به ابزار الات مورد نیاز کشاورزان نموده و مشکل گشای مردم روستا در امر کشاورزی بودند .زنان انها نیز با فروش ابزارهایی از قبیبل قندشکن و .... که بوسیله مردانشان ساخته می شد ایام را سپری می نمودند .

ادامه مطلب
نویسنده: ׀ تاریخ: سه شنبه 29 فروردين 1391برچسب:غرشمارها,چه,کسانی,هستند,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀


 


پس از پیگیری های چندین باره اهالی ، مسئولین و ... در روستای آزادوار در بخش هلالی!!! آنتن همراه اول راه اندازی شد.

 

 

 

دکل این آنتن که از ماه ها پیش نصب شده بود بصورت نمایشی نماد خدمت رسانی مسئولین محلی به این روستا بود که حال با راه اندازی این پروژه سنگین و زمان بر، اهالی روستای آزادوار و روستاهای همجوار از امکانات وسیع و مفید و ... همراه اول بهره مند خواهند شد.

 

نیشتر: انتظار می رود مسئولین محترم ابتدا در حل مشکلات مردم پیش قدم باشند تا اینکه پس از انجام این پروژه نه چندان مهم که ماه ها به خاطر بی توجهی خود مسئولین به تعویق افتاده اینگونه سرآسیمه خود را فرد اصلی در  راه اندازی آن معرفی نمایند.

نویسنده: ׀ تاریخ: دو شنبه 28 فروردين 1391برچسب:دکل,,همراه,اول,آزادوار,جوین,سبزوار, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

مسابقه          مسابقه          مسابقه         مسابقه   

 


با سلام خدمت همه دوستان و همشهریان عزیز آزادواری

به مناسبت فرارسیدن بهار مسابقه عکاسی و خاطره نویسی از روستا برای همه دوستان بر گزار می گردد از همه دوستان دعوت می شود که در این مسابقه شرکت کنند.

عکس های خود را با فرمت jpeg برای ما ارسال کنید .عکس ها و مطالب ارسالی باید دارای مشخصات شخصی و یا شماره تماس و یا آدرس پستی باشد  تا در صورت برنده شدن در مسابقه برای تحویل جوایز مشکلی وجود نداشته باشد .شما می توانید عکس ها  و مطالب خود را از طریق ایمیل وبلاگ weblogazadvar@gmail.com

ارسال کنید و یا از طریق عضویت در وبلاگ اقدام کنید .


 به آثار برگزیده شما دوستان جوایزی از طرف مدیریت وبلاگ اهدا خواهد شد .

نویسنده: داود ׀ تاریخ: جمعه 11 فروردين 1386برچسب:مسابقه عکاسی آزادوار , ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

مراسم تبریک تولد بچه در روستای آزادوار

زمانی که بچه ای در روستا به دنیا می آمد  مراسمی به شرح ذیل در روستا برگزار میشده

ملای ده که مکتب خانه داشته شاگردانش را به درب منزل  پدر و مادر بچه می فرستاده که با بیت خواندن بچه ها از صاحب خانه


ادامه مطلب
نویسنده: داود ׀ تاریخ: یک شنبه 18 دی 1390برچسب:مراسم ,تبریک, تولد بچه , روستای آزادوار,مراسم محلی مراسم روستایی,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

ابوموسی هارونبن محمد آزادواری جوینی، ادیب و فقیه (زنده تا 310ق/922م)، سمعانی،(77-76/)

تولد و وفات: س سوم قمری

محل تولد: وی منصوب به آزادوار است

شهرت علمی و فرهنگی: ادیب و فقیه

در نیشابور از ابو عبدالله محمد بن ابراهیم پوشَنجی و ابراهیم بن عبدالرحمان بن سهل آزادواری حدیث شنید.حاکم ابوعبدالله حافظ از او روایت کرده است و او را ادیب و فقیه شمرده و گفته است که وی پیش از سال 310ق در ری و بغداد به جمع‌آوری احادیث اشتغال داشته است.

نویسنده: داود ׀ تاریخ: دو شنبه 23 آبان 1390برچسب:ابوموسی هارون‎بن محمد آزادواری جوینی,مشاهیر,جوین,ازادوار, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

ابراهیمبن عبدالرحمنبن سهل آزادواری (سدة 4ق/10م(

 تولد و وفات: سده چهارم قمری

شهرت علمی و فرهنگی: محدث

وی منسوب به آزادوار ، قریه‌ای در حوالی جُوَین ، از نواحی نیشابور ، بود. او از ابوخُدافهٔ سهمی نقل حدیث می‌کند.

نویسنده: داود ׀ تاریخ: دو شنبه 23 آبان 1390برچسب:ابراهیم‎بن عبدالرحمن‎بن سهل آزادواری,مشاهیر,جوین,ازادوار, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

زمین‌لرزه‌های تاریخی در گستره استان خراسان رضوی که به وقوع پیوسته است شامل زلزله های ذیل است . ولی چون تاكنون كاوش باستان شناسي رسمي در منطقه انجام نشده است  و همچنین در متون تاریخی زمان از بین رفتن شهر آزادوار بصورت دقیق آورده نشده است به طور دقیق نمی توان گفت که علت از بین رفتن شهر زلزله بوده و اگر بوده کدام یک از زلزله های ذیل باعث از بین رفتن شهر شده است . شهر اولیه آزادوار احتمالا در تپه های اطراف آرمگاه سید حسن غزنوی بوده که پس از نابودی آن ، شهر جدیدی در قسمت شمال آرمگاه ایجاد شده که قلعه حاکم آن در محل قلعه کهنه روستا ( در ورودی روستای کنونی ) بوده است.


ادامه مطلب
نویسنده: داود ׀ تاریخ: جمعه 8 مهر 1390برچسب:زمین‌,لرزه‌های, تاریخی , گستره, استان, خراسان, رضوی,جوین,آزادوار, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

ولایت ‌گویان یا جوین

 گویان یا جوین از نظر تاريخي از قدمت و پيشينه بسيار كهني برخوردار است .  با توجه به قرار داشتن این منطقه در كنار جاده ابريشم ،این شهر مركز تعامل تجارت و فرهنگ  بوده . در كتابهای‌ تاریخی‌ و جغرافیایی‌، جوین ، این‌ ناحیه تاریخی‌ به‌ تفاوت‌، خوره‌، شهر، رستاق‌، ناحیه‌ و ولایت‌ دانسته‌ شده‌ است‌. بر اساس‌ نوشته اعتمادالسلطنه‌ (ج‌ 4، ص‌ 2294)، افرادی‌ كه‌ نام‌ جوین‌ را در اصل‌ گویان‌ می‌دانند، معتقدند كه‌ گودرز (گودرز یکی از شاهان ایران از سلسله اشکانی است ) ، بانی‌ آن‌ بوده‌ است‌. مقدسی‌ (ص‌ 300، 318، 323) نام‌ آن‌ را كُویان‌/ جُویان‌ و گویان‌ ضبط‌ كرده‌ است(نیز رجوع کنید به لسترنج‌، ص‌ 391). به‌ نوشته بیهقی‌ (ص‌ 74)، شهر جوین‌ را «یزد خسرو پسر ساسویه‌« بنا كرده‌ است‌. مردم‌ خراسان‌ این‌ خوره‌ را كُویان‌ می‌نامیدند و جوین‌ را معرّب‌ آن‌ می‌دانستند (یاقوت‌ حموی‌، ذیل‌ مادّه‌)


ادامه مطلب
نویسنده: داود ׀ تاریخ: جمعه 8 مهر 1390برچسب:ولایت ,‌گویان , جوین,آزادوار , ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

از تمامی دوستان درخواست می شود در صورتی اطلاعات موثق و قابل استناد در خصوص قدمت شهر آزادوار  دارند .مخصوصا دبيران تاريخي كه در سال 1379 در همايش دبيران تاريخ آموزش و پرورش شهرستان جوين شركت نموده اند   نسبت به ارسال مطالب به همراه نام منبع اقدام نمایند تا نسبت به تکمیل مطلب اقدام گردد.

 

در مورد قدمت شهر آزادوار با توجه به اینکه تاكنون كاوش باستان شناسي رسمي در منطقه بخصوص در ناحيه شهر قديم  انجام نشده است نمي توان به صورت دقیق  قدمت تاريخي منطقه را مشخص كرد  .ولی با توجه به قراین ذیل می توان گفت که قدمت این شهر  بيش از   14 قرن  خواهد بود.


ادامه مطلب
نویسنده: داود ׀ تاریخ: شنبه 2 مهر 1390برچسب:قدمت شهر آزادوار ,قدمت , آزادوار ,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

آغاز اسلام در آزادوار:

 یزدگرد سوم آخرین پادشاه ساسانی در سال 28ه.ق در طی شکست سپاه ایران از اعراب به بیهق آمد حمله اعراب به بیهق در عصر خلافت عثمان بود و مردم بیهق سپاه مهاجم اعراب را که سرداری اسودبن کلثوم عدوی(از سرداران عبدا...بن عامر والی بصره)به خراسان حمله کرده بودند و خود او را کشتند اما سرانجام فتح بیهق توسط برادرش ادهم از ماموران عبدا... بن عامر در سالهای 30یا31ه.ق به اتمام رسید(احمدبن یحیی بلاذری،فتوح البلدان ،ترجمه دکتر محمد توکل تهران ،نشر فقره 1367ص 526 همچنین تاریخ بیهق ص 44 و کتاب پاژشماره 14،13 ص 30،29.


ادامه مطلب
نویسنده: داود ׀ تاریخ: شنبه 2 مهر 1390برچسب:آغاز ,اسلام ,جوین,آغاز اسلام در جوین,آزادوار, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

با سلام به دوستان همشهری

شما  می توانید از طریق گوگل پلاس ، فقط با داشتن جی میل در شبکه اجتماعی عضو شده ، دارای صفحه شخصی شده و مطالب ، خاطره، عکس ،فیلم و . . . را به اشتراک گذاشته یا برای پست های دیگران یادداشت گذاشته و یا از چت نوشتاری و تصویری استفاده کنید.

پس امیدوارم با عضو شدن تمامی همشهریان فضایی برای آشنایی و تبادل نظر بوجود آید.

برای دیدن گوگل پلاس روستای آزادوار اینجا کلیک کنید.

نویسنده: داود ׀ تاریخ: شنبه 2 مهر 1385برچسب:گوگل, پلاس ,روستا,آزادوار,شبکه ,اجتماعی,گوگل پلاس روستا آزادوار, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

جهت قبله در روستای آزادوار :

 مشخصات مكاني :

روستای آزادوار

طول جغرافيايي:56:43:17   عرض جغرافياي:36:44:29

جهت قبله )درجه ):  228.4

توجه: سمت قبله از شمال به سمت مشرق اندازه‌گيري مي شود.

بدين ترتيب سمت جنوب 180 درجه و سمت مغرب 270 درجه است.

لازم به ذكر است كه در شكل قبله نماي مجاور، جهت قبله در راستاي خط قرمز رنگ و از سمت مركز قبله‌نما به سمت خارج آن مي‌باشد.

 

منبع: دانشگاه تهران

نویسنده: داود ׀ تاریخ: جمعه 1 مهر 1390برچسب:جهت, قبله , روستای, آزادوار,جهت قبله در روستای آزادوار, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

با سلام خدمت همه همشهریان و دوستان عزیز آزادواری

جهت اطلاع بازدید کنندگان وبلاگ از روند آمادگی خیرین محترم جهت مساعدت  برای احداث کتابخانه در روستای آزادوار و شفاف سازی در این زمینه صفحه ای در وبلاگ طراحی کرده ایم .

به ادامه مطلب مراجعه کنید


ادامه مطلب
نویسنده: داود ׀ تاریخ: یک شنبه 13 شهريور 1387برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

سلام دوستان عزیز

ما قصد داریم به کمک شما دوستان عزیز و همشهری نسبت به احداث یک کتابخانه چند منظوره ( کافی نت و فروشگاهی برای فروش کتاب ، مجله ، روزنامه و لوازم تحریر و . . . ) در روستای آزادوار اقدام نماییم لذا در صورت تمایل به مساعدت در این خصوص خواهشمند است نسبت به شرکت در نظر سنجی و مشخص کردن نوع مساعدت  خود اقدام نمایید. همچنین با ارسال ایمیل به(weblogazadvar@gmail.com)  اطلاعات دقیق تری درخصوص نوع کمک ( مبلغ کمک ، مقدار و مکان زمین ، مقدار تجهیزات و یا کتاب ) جهت جمع بندی و بررسی امکان شروع کار اقدام نمایید.تا به توکل به خدا و کمک دوستان شاید بتوانیم قدمی برداریم

اگر پیشنهاد خاصی دارید خوشحال میشویم برای ما ارسال نمایید.

همچنین اگر انجام کار به کمک دوستان ما در روستا انجام شود قسمتی در وبلاگ جهت شفاف سازی مقدار مساعدت ها و هزینه های انجام شده قرار خواهیم داد.

نویسنده: داود ׀ تاریخ: پنج شنبه 10 شهريور 1390برچسب:احداث, کتابخانه,روستای, آزادوار,مساعدت, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

 شهروندالکترونيکي (e-citizen)

 با يادگيري استفاده از اينترنت وايميل، دنياي جديدي از فرصتها ايجاد مي شود.

علاوه بر اينکه اينترنت ابزاري ارزشمند جهت ايجاد ارتباط و کسب اطلاعات است، بلکه روز به روز سازمان ها وبخش هاي دولتي بيشتري از آن براي ارائه اطلاعات و خدمات استفاده مي کنند.

آنهايي که مهارت استفاده از اينترنت را ندارند،در معرض خطر باخت اقتصادي هستند. در حاليکه شما ممکن است با اينترنت آشنا باشيد، افراد زيادي هستند که هيچ آشنايي با اينترنت ندارند.

اگر شما يکي از اين افرادي هستيد که از اينترنت استفاده نمي کنيد يا اگر اين افراد را مي شناسيد، e-citizen مي تواند پاسخگو باشد.

 

 

 


ادامه مطلب
نویسنده: داود ׀ تاریخ: جمعه 24 تير 1390برچسب:دوره, آموزشی ,شهروند اکترونیک , آموزش, رایانه , زبان انگلیسی, کارآفرینی ,بانکداری الکترونیکی , ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

دوره آموزشی شهروند اکترونیک  شامل آموزش  رایانه - زبان انگلیسی - کارآفرینی و بانکداری الکترونیکی می باشد و بصورت مجازی تدریس شده و  شهروندان در پایان مدرک معتبر و بین المللی  از مرکز توسعه و نوآفرینی دانشگاه تهران دریافت خواهند نمود.

 مرکز توسعه و نوآفرینی دانشگاه تهران


ادامه مطلب
نویسنده: داود ׀ تاریخ: چهار شنبه 8 تير 1390برچسب:دوره, آموزشی ,شهروند اکترونیک , آموزش, رایانه , زبان انگلیسی, کارآفرینی ,بانکداری الکترونیکی , ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

آموزش مرحله به مرحله همراه با عکس

با سلام بر دوستان آزادواري براي تبادل نظر و گفتگوي اعضاء و اينكه اعضاء بتوانند همديگر را بشناسند و با هم تبادل تجربه نمايند . يك اتاق گفتگو در شبكه اجتماعي دانشجويان شاهرود ايجاد نموده ايم كه اميدوارم با هم كاري شما دوستان گفتگوها ، مطالب و ... سالم و داراي ارزش باشد.( قابل ذكر است فضاي فوق شباهت زيادي به فيس بوك دارد ....


ادامه مطلب
نویسنده: داود ׀ تاریخ: سه شنبه 7 تير 1390برچسب:شبکه, اجتماعی,شبکه اجتماعی, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

حميد اسماعيلي دهيار روستاي خليل آباد نيز مي گويد: حمام اين روستا مدت هاست که تعطيل است. تا يک ماه قبل در اين منطقه وسيع فقط حمام روستاي آزادوار فعال بود و از ۸روستاي اطراف براي استحمام به اين روستا مي آمدند و مجبور بودند بين ۳تا۶کيلومتر راه را طي کنند، از وقتي که حمام روستاي آزادوار هم تعطيل شده است، ديگر تا شعاع ۱۰کيلومتري روستاهاي پايين جوين حمام عمومي وجود ندارد.اين دهيار افزود: از آن جا که بافت خانه هاي روستاي خليل آباد سنتي و گلي است، ۵۰درصد مردم اين روستا حمام شخصي ندارند و در حال حاضر براي استحمام به حمام هاي شخصي فاميل و اقوام مراجعه مي کنند که البته اين امر براي مردم مزاحمت ايجاد مي کند و نمي تواند دائمي باشد، بايد فکري کرد


ادامه مطلب
نویسنده: داود ׀ تاریخ: شنبه 21 خرداد 1390برچسب:حمام,تعطیلی,آزادوار,جغتای,خلیل آباد,جوین, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

کک

کک حشره کوچک قهوه ای با یک پوسته سخت است . ککها پنجه های ریزی در انتهای پاهایشان دارند که به آنها کمک می کند به انسان و دیگر حیوانات خونگرم بچسبند و خونشان را بمکند. اگر شما سگ یا گربه دارید ، حتما کک را هم دیده اید . کک ها اغلب روی موهای این حیوانات یافت می شوند ، یکبار که حیوان بداخل می آید ( داخل زندگی انسان) کک ها می توانند داخل لباسها و فرشها . . .


ادامه مطلب
نویسنده: داود ׀ تاریخ: چهار شنبه 18 خرداد 1390برچسب:کک ,حشره ای موذی, را ههای مبارزه ,روستا, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

در دل کویر ، دشتی وسیع مانند نگینی می درخشد این دشت زیبا و پربرکت دشت جوین ، و گوشه ای از این خاک زر خیز خانه آبا و اجداد من است، آزادوار

اینجا روستای من است . روستای توست . روستای پدران و مادرانمان .جایی که وقتی قدم در خاکش می گذاری ، نگاه آشنای مردمی را می بینی که پر از سوال است که این آشنایی دیرین است یا غریبه ایست . که چرا اینقدر دیر به دیدنمان آمدی ، چقدر دلتنگتان بودیم ، نکند فراموشتان شده ایم .

اینجا سکوتش معرکه است. وقتی می خوابی گویی هزار سال خوابیده ای اینجا هوایش جان می دهد برای نفس کشیدن همین و بس . اینجا خاکش بوی مهر می دهد بوی گرما ، بوی خاک . این روستای کویری در دل گرما باز هم گرمایش دل نشین است و اینجا نانش بوی زندگی می دهد . دلم می خواهد هنوز بچه بودم و کنار پدرم شبها در حیاط خانه بی بی می خوابیدم و ستاره های نورانی و شبهای سیاهش را می دیدم . آخه می دونی اینجا شبها و آسمانش خیلی زیباست سیاه سیاه و پر از ستاره . شبی آرام و در سکوت . صدای پارس سگ ها و گاه گاهی قورباغه ای که می پرد و می خواند .بدون صدای ماشین و هم همه ی مردم . اینجا شب ها همه می خوابند ، همه آرامند و روز ها کمتر صدای ماشین می شنوی ، اما تا دلت بخواهد صدای موتور است و جوانانی که می روند و می آیند . حیفت نمی آید از اینجا بروی به شهری که پر است از دود و صدا و بیرنگی . بیرنگی اش نمی ارزد به زیبایی هزار چراغ و مغازه و هم همه . چرا دلت را به کار نمی دهی ، اینجا به کار تو نیاز دارد .

 

این مطلب به عنوان پست ثابت وبلاگ می باشد برای دیدن مطالب جدید مطالب زیر را بخوانید

نویسنده: داود ׀ تاریخ: شنبه 10 ارديبهشت 1398برچسب:کویر, آزادوار,دشت, جوین, دشت جوین ,روستا,ستاره های نورانی ,آسمان ,آسمان زیبا,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

آزادْوار، یا آزاذْوار یا اَزادْوار، یکی از آبادیهای دهستان پایین جوین، از بخش هلالی شهرستان جغتای از استان خراسان رضوی (سازمان برنامه و بودجه، 21/165). آزادوار در ْ56 و َ43 طول شرقی و ْ36 و َ44 عرض شمالی (فرهنگ آبادیهای کشور: َ39) و در فاصلة یک کیلومتری شمال راهآهن تهران ـ مشهد، 3 کیلومتری ایستگاه آزادوَر، 40 کیلومتری بخش جغتای و 150 کیلومتری شهر سبزوار واقع است و از شمال


ادامه مطلب
نویسنده: داود ׀ تاریخ: سه شنبه 16 فروردين 1390برچسب:موقعیت, جغرافیایی, آزادوار,سبزوار,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

شخصیتها و دانشمندان مشهوری از این سرزمین برخاستهاند:  . . .


ادامه مطلب
نویسنده: داود ׀ تاریخ: سه شنبه 16 فروردين 1390برچسب:مشاهیر, آزادوار, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

صفحه قبل 1 2 3 صفحه بعد

تمامی حقوق برای سایت روستای آزادوار محفوظ است. انتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است
ضمن تشکر از بازدید شما دوست عزیز از سایت روستای آزادوار
داود