از گناه تنفر داشته باش نه از گناهکار .گاندی
کسی که حفظ جان را مقدم بر آزادی بداند، لیاقت آزادی را ندارد.بنجامین فرانکلین

| صفحه اصلی | گالری عکس | آموزش | تازه ها | اوقات شرعی روستا | آب و هوای روستا | نقشه هوایی روستا | تالار گفتگو | دانلود | پیوندها | تماس با ما |

مدت زیادی است که از غازها برای چریدن علف های هرز در کشت برخی گیاهان استفاده می شود. اگرچه که در آسیا از این پرنده به مقدار زیاد استفاده می گردد اما از دهه 1950، در کشور آمریکا نیز از غاز ها برای کنترل علف های هرز در مزارع پنبه و دیگر گیاهان و باغات میوه استفاده شده است. غاز ها برخی علف های هرز را با اشتها خورده و این در حالی است به برخی گیاهان زراعی صدمه ای نمی زنند و قادرند تا علف های هرز را به محض جوانه زدن از بین ببرند. پس از دهه 1950 و در طول دهه 1970، میزان علاقه برای استفاده از غاز ها، به خاطر توسعه علف کش های شیمیایی کاهش یافت. اما امروزه با پی بردن به عوارض و خطرات سموم شیمیایی و ایجاد کشت های ارگانیک، استفاده از غاز ها برای کنترل علف های هرز مجدداً در بین کشاورزان برخی کشور ها رواج پیدا کرده است. 


ادامه مطلب
نویسنده: داود ׀ تاریخ: دو شنبه 23 ارديبهشت 1392برچسب:استفاده ,غاز ها , کنترل, علف , هرز ,مزارع , ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

جغتاي، گفتي/در يک طرح جهادي بيش از ۲۲ پزشک متخصص براي بررسي وضعيت بيماران شهرستان جغتاي حضور يافتند. مسئول شبکه بهداشت و درمان جغتاي روز گذشته در گفت وگو با خراسان گفت: براي اولين بار طرح سفيران سلامت در شهرستان با حضور پزشکان متخصص انجام شد.«جغتايي» افزود: اين متخصصان در ۳ مرکز درماني اين شهرستان به صورت رايگان بيماران را ويزيت مي کنند.
نویسنده: داود ׀ تاریخ: یک شنبه 22 ارديبهشت 1392برچسب:حرکت, جهادي, بيش , پزشک ,متخصص , جغتاي, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

پدر طبیعت ایران که برای یک مراسم فرهنگی در شهرستان جوین حضور یافته بود ، در سخنرانی خود به ملت ایران توصیه کرد : قدر نعمت های الهی در این کشور را دانسته و با انتخاب [صحیح] یک رئیس جمهوری که دارای تعقل و تدبیر باشد را انتخاب نمایند.

ادامه مطلب
نویسنده: داود ׀ تاریخ: شنبه 21 ارديبهشت 1392برچسب:پدر,طبیعت, ایران ,جوین,پدرطبیعت ایران درجوین, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

ساعت ۴ و ۴۵ بامداد يك شنبه 15 ارديبهشت سال 1392، قطار مسافری بنیاد به شماره ۳۴۲ که از تهران به سمت مشهد در حرکت بود، در انتهای ایستگاه راه آهن نغ اب شهرستان جوین از ریل خارج شد.


ادامه مطلب
نویسنده: داود ׀ تاریخ: دو شنبه 16 ارديبهشت 1392برچسب:خروج, قطار, مسافری ,ریل , محدوده, ایستگاه نغاب ,شهرستان ,جوین , ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

هتل و تالار رستوران پارسه جوین بطور رسمی با حضور فرماندار و امام جمعه و جمع زیادی از مسولین و معتمدین و کسبه های شهر نقاب شب گذشته افتتاح گردید

.با مراسم بزرگداشت هفته معلم در این هتل، بطور رسمی آغاز به کار اولین هتل شهرستان جوین شروع شد.
در مراسم آغازین افتتاحیه، دکتر نقابی مدیر این هتل به حاضران گفت: با هدف ایجاد مکانی مناسب برای پذیرایی از میهمانان و گردشگران و مسافران در این شهرستان این پروژه در دو سال قبل شروع گردید.
وی با اشاره به هزینه ۲۰ میلیارد ریالی به این پروژه خاطرنشان نمود: مساحت این هتل ۱۸۳۰ متر مربع در ۴ طبقه و با دو سالن پذیرایی و نیز ۶ واحد پانسیون و غیرو آماده پذیرایی از مراسم و میهمانی ها شده است.
فرماندار جوین نیز در این مراسم با تقدیر از بانیان این هتل گفت: از مدیران شهرستان انتظار می رود که از این ظرفیت ایجاد شده توسط بخش خصوصی نهایت استفاده را در اجرای مراسم های فرهنگی و اجتماعی به عمل آورند. درخور ذکر است که این هتل در ضلع شمالی چهار راه نیروی انتظامی شهر نقاب واقع شده است.

 

نویسنده: داود ׀ تاریخ: دو شنبه 16 ارديبهشت 1392برچسب:اولین, تالار , هتل, جوین, بطور, رسمی, افتتاح , ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

سرمایه گذاری  هفده میلیاردی منتظر خط تلفن هفتاد هزاری

سال ۱۳۹۰ کار ساخت نمایندگی فروش و خدمات پس از فروش شرکت سایپا با سرمایه گذاری  آقاي ازادواري در شهر  جغتای آغاز شد، اما با اینکه بخش عمرانی پروژه پیشرفت صد درصدی داشته است از راه اندازی آن خبری نیست. علت را در گفتگو با آزادواری سرمایه گذار طرح جویا شدیم.
آزادواری مهمترین عامل عدم راه اندازی پروژه را عدم واگذاری خط تلفن عنوان کرد و گفت: کل سامانه خرید، فروش، سفارش و سیستم اداری کار نیازمند خط تلفن ثابت است که از سال ۱۳۹۰ چند بار بصورت شفاهی و کتبی از اداره مخابرات جغتای تقاضای ۵ خط تلفن کرده ایم که هنوز یک خط هم دریافت نکرده ایم. یک بار گفتند پورت خالی نداریم، یک بار گفتند کابل برگردان منطقه شما مشکل دارد، یک بار گفتند رئیس عوض شده دوباره درخواست بنویسید و دوباره نوشتیم و خلاصه هر بار به عناوین مختلف دست رد بر سینه ما زدند و تاکنون پیگیری های ما نتیجه نداده است.
وی سرمایه گذاری طرح را تاکنون بیش از یک میلیارد و هفتصد میلیون تومان عنوان کرد و افزود: روا نیست پروژه ای با سرمایه چند میلیاردی منتظر خط تلفن هفتادهزاری بماند.
آزادواری همچنین از مسئولین درخواست کرد ضمن مساعدت برای حل مشکل خط تلفن به سیستم روشنایی و جدول گذاری بلوار امام علی(ع) شرقی هم توجه کنند و آن را از این ظلمات خارج کنند.
گفتنی است مشکل عدم واگذاری خط تلفن ثابت سالهاست شهروندان و فعالان عرصه های مختلف اقتصادی، سیاسی، صنعتی و خبری در جغتای را با چالش جدی رو به رو کرده است.
نویسنده: داود ׀ تاریخ: سه شنبه 10 ارديبهشت 1392برچسب:سرمایه, گذاری, بیست, میلیاردی, منتظر ,خط ,تلفن, هفتاد, هزاری , ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

توسعه فعالیت هيئت هاي ورزشي جغتای/برنامه هاي ورزشي مختلف براي بانوان تدوين مي شود

مشهد - خبرگزاري مهر: رئيس اداره ورزش و جوانان جغتاي گفت: در سال جاری با هدف ارتقای سطح ورزش قهرماني، توسعه فعالیت هيئت هاي ورزشي شهرستان در اولويت خواهد بود.به گزارش خبرنگار مهر، علي يزدي صبح دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار كرد: از ديگر اهداف اين اداره همچون سال گذشته فراهم آوردن بستري مناسب برای ترويج ورزش هاي همگاني با هدف سلامت و نشاط قشرهای مختلف شهرستان است.
رئيس اداره ورزش و جوانان جغتاي از همكاري اين اداره با ارگان هاي مختلف شهرستان برای رسيدن به اهداف ورزشي خود خبر داد و افزود: قصد داريم در سال 92 با كمك بخش غير دولتي، اقدامات گسترده اي در خصوص تاسيس اماكن ورزشي و مهيا كردن شرايط مناسب ورزش براي علاقه مندان انجام دهیم.
يزدي با اشاره به برگزاري كلاس هاي آموزشی مربيگري و داوري در طول سال جاري، بیان کرد: با ايجاد و احداث زمين هاي ورزشي در سطح روستاهاي شهرستان، سعي در پر كردن اوقات فراغت جوانان و افزايش روحيه و انگيزه آنان داریم.
وي اظهار کرد: تهيه و تدوين برنامه هاي مختلف ورزشي براي بانوان شهرستان با توجه به شرايط جسمی آنان در رشته هاي مختلف ورزشي در دستور كار هيئت هاي شهرستان قرار گرفته است.
رئيس اداره ورزش و جوانان جغتاي جايگاه شهرستان جغتاي در زمينه ورزش را با توجه به امكانات و تخصيص اعتبار خوب ارزيابي كرد و گفت: سال 91 به برخي از اهداف اجرايي خود نرسيديم اما تلاش داريم در سال پيش رو با توجه ویژه مسوولان، چند سالن در دست احداث شهرستان را به بهره برداري برسانیم.
يزدي در ادامه از كسب مدال هاي نقره و برنز توسط رزمي كاران اين شهرستان در سال گذشته خبر داد.
نویسنده: داود ׀ تاریخ: سه شنبه 10 ارديبهشت 1392برچسب:توسعه ,فعالیت, هيئت, هاي, ورزشي ,جغتای, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

برگزاري کلاس‌هاي آموزشي پيشگيري از مواد مخدر

به گزارش روابط عمومي اداره کل تبليغات اسلامي خراسان رضوي ، سرپرست نمايندگي تبليغات اسلامي شهرستان جغتاي از برگزاري کلاسهاي پيشگيري از مواد مخدر در اين شهرستان خبر داد .
وي در ادامه با بيان اين مطلب افزود: سروان قهاري استاد و کارشناس اين دوره آموزشي به جوانان و حاضران در جلسه متذکر شد که دشمن باچنگ و دندان مسلح شده است که مخصوصا به قشر جوان ضربه وارد کند که يکي از اين ضربه ها از طريق مواد مخدر است که شما جوانان بايد آگاهانه عمل کنيد.
نویسنده: داود ׀ تاریخ: سه شنبه 10 ارديبهشت 1392برچسب:برگزاري ,کلاس‌هاي, آموزشي ,پيشگيري , مواد, مخدر, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

وانت بار، جان کودک سه ساله را در شهرنقاب گرفت

یک پسر بچه سه ساله در خیابان جهاد محله شمس آباد شهرنقاب در برخورد با یک پیکان وانت درعصر روز گذشته جان باخت.
علی بنیامین یکی از پرسنل بیمارستان قمر بنی هاشم شهرستان جوین با بیان این خبر به نسیم جوین گفت: بر اساس اظهارات بستگان این کودک جان باخته، مناسب نبودن معابر سطح شهر در اینگونه تصادفات بی تاثیر نیست.
این کارمند بیمارستان که ساکن همین خیابان است، به خبر نگار ما گفت: اگر پیاده روهای این خیابان کف پوش می شد قطعا این اتفاق نمی افتاد .
در خور ذکر است که به دلیل کف پوش نبودن پیاده رو این خیابان، اطفال و سایر شهروندان ناچار به عبور و مرور از داخل خیابان هستند.
نویسنده: داود ׀ تاریخ: سه شنبه 10 ارديبهشت 1392برچسب:وانت بار,جان, کودک, سه ,ساله , شهر,نقاب ,گرفت , ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

آغاز ثبت نام بدون کنکور دانشگاه علمی_کاربردی جغتای

ثبت نام دوره های کاردانی بدون کنکور (دوره ترمی) مرکز آموزش علمی _کاربردی شهرداری جغتای (تحت نظارت دانشگاه جامع علمی و کاربردی خراسان رضوی) آغاز شد.
داوطلبان از روز شنبه هفتم اردیبهشت ۱۳۹۲ لغایت روز شنبه چهاردهم اردیبهشت ۱۳۹۲ ‌د  فرصت دارند با مراجعه به سایت سازمان سنجش برای ثبت نام اقدام کنند.
رشته های پذیرش بدون کنکور:
۱- کاردانی فنی معماری
۲- کاردانی حرفه ای امور اداری و مدیریت
۳- کاردانی حرفه ای حسابداری
۴- کاردانی فناوری اطلاعات (IT)
5- کاردانی کامپیوتر(نرم افزار)
داوطلبان همچنین جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانند با شماره تلفن های مرکز آموزش علمی – کاربردی جغتای ۲-۵۶۲۲۰۷۱-۰۵۷۲ تماس بگیرند.
نویسنده: داود ׀ تاریخ: سه شنبه 10 ارديبهشت 1392برچسب:آغاز, ثبت ,نام, بدون, کنکور, دانشگاه, علمی,کاربردی ,جغتای , ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

متاسفانه در سال های اخیر تولیدكنندگان محصولات كشاورزی در كشور به جای بهره گیری از دانش روز كشاورزی برای تولید بیشتر، مصرف كودهای شیمیایی را در واحد سطح افزایش داده اند. توهم افزایش عملكرد ناشی از مصرف هرچه بیشتر آب و كود شیمیایی در بعضی از مناطق كشور سبب استفاده بی رویه از منابع آب و كود شده به طوری كه تداوم این امر علاوه بر خسارت های مالی و تشدید عدم تعادل عناصر غذایی در خاك، خطرات جدی را در رابطه با آلودگی خاك و آب به وجود آورده است.


ادامه مطلب
نویسنده: داود ׀ تاریخ: یک شنبه 8 ارديبهشت 1392برچسب:استفاده,كود,شيميايي,ارگانيك,سرطان,نيترات, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

بیایید برای یک بار هم که شده در انتخابات قوم و خویش بازی را کنار بگذاریم و اصلح ترین را انتخاب کنیم. شایسته سالاری را بر قوم و خویش بازی ترجیح دهیم، از تجربه بزرگان بهره ببریم و به جوانان و تازه واردها اعتماد کنیم.


ادامه مطلب
نویسنده: داود ׀ تاریخ: پنج شنبه 5 ارديبهشت 1392برچسب:به ,امید, یک, انتخاب, شایسته , روستایی, آباد, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

سرحالترین و شوخ طبعترین پیرمرد ایران با ۱۰۸ سال سن در شهرستان جغتای و روستای فراشیان زندگی میکند. ضمن آرزوی عمری با عزت و سلامتی برای این بزرگوار، توجه جوانان را به رمز این صحت و سلامت جلب میکنیم .

دانلود  فيلم  گزارش شبكه خبر از اين پير مرد

منبع: شبكه خبر

نویسنده: داود ׀ تاریخ: پنج شنبه 5 ارديبهشت 1392برچسب:پیرمرد, ایران, با, ۱۰۸ ,سال, سن,جوين,جغتاي,بخش, هلالي,روستا,فراشيان, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

فرماندار جغتاي: ۷۵ درصد روستاهاي شهرستان تا پايان سال گازرساني مي شود

جغتاي؛ گفتي/ فرماندار شهرستان جغتاي در گفت وگو با خراسان از گازرساني به اکثر روستاها تا پايان سال ۹۲ خبر داد. «هنرور» روز گذشته اذعان کرد: با انتقال خط ۱۰ اينچ کارخانه سيمان که هم اکنون نيز عمليات اجرايي آن شروع شده است، روستاهايي که در مجاور اين خط لوله هستند از قبيل روستاي منيدر، کهنه، ا... آباد و ... از نعمت گاز برخوردار مي شوند. وي گفت: روستاهاي بخش «هلالي» نيز از طريق اجراي خط لوله ديگر گازرساني مي شوند. وي افزود: همه اقدامات گازرساني از قبيل تاييد خط انتقال و نقشه هاي مربوط توسط شرکت گاز خراسان رضوي انجام خواهد شد. وي خاطرنشان کرد: به اين ترتيب بيشتر روستاهاي شهرستان جغتاي تا پايان امسال از نعمت گاز برخوردار و بسياري از مشکلات روستاييان رفع خواهد شد.
نویسنده: داود ׀ تاریخ: چهار شنبه 4 ارديبهشت 1392برچسب:روستا, شهرستان جغتاي, پايان ,سال, گازرساني ,92, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

کمبود فضا و امکانات ورزشکاران جغتايي را بي انگيزه کرده است

 جوانان ورزشکار شهرستان جغتاي همواره از کمبود امکانات ورزشي رنج مي برند و درک عمق محروميت و فقر امکانات ورزشي در اين شهرستان تنها با حضور مستقيم مديران و مسئولان استاني ميسر است.

ادامه مطلب
نویسنده: داود ׀ تاریخ: سه شنبه 3 ارديبهشت 1392برچسب:کمبود, فضا , امکانات, ورزشکاران,شهرستان , جغتايي, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

تمامی حقوق برای سایت روستای آزادوار محفوظ است. انتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است
ضمن تشکر از بازدید شما دوست عزیز از سایت روستای آزادوار
داود