از گناه تنفر داشته باش نه از گناهکار .گاندی
کسی که حفظ جان را مقدم بر آزادی بداند، لیاقت آزادی را ندارد.بنجامین فرانکلین

| صفحه اصلی | گالری عکس | آموزش | تازه ها | اوقات شرعی روستا | آب و هوای روستا | نقشه هوایی روستا | تالار گفتگو | دانلود | پیوندها | تماس با ما |

 اما تو ای حسین!

با تو چه بگویم ؟
" شب تاریک و بیم موج و گردابی چنین هائل "
و تو ای چراغ راه، ای کشتی رهایی، ای خونی که از آن نقطه صحرا ، جاودان می‌طپی، و می‌جوشی، و در بستر زمان جاری هستی، و بر همه نسل‌ها می‌گذری، و هر زمین حاصلخیزی را سیراب خون می‌کنی، و هر بذر شایسته را، در زیر خاک ، می‌شکافی و می‌شکوفایی، و هر نهال تشنه‌ای را به برگ و بار حیات و خرمی می‌نشانی،

ای آموزگار بزرگ شهادت !
برقی از آن نور را بر این شبستان سیاه و نومید ما بیفکن، قطره‌ای از آن خون را در بستر خشکیده و نیم مرده ما جاری ساز، و تفی از آتش آن صحرای آتش خیز را به این زمستان سرد و فسرده ما ببخش.

ای که "مرگ سرخ" را برگزیدی تا عاشقانت را از "مرگ سیاه" برهانی، تا با قطره خونت، ملتی را حیات بخشی، و تاریخی را به طپش آری، و کالبد مرده و فسرده عصری را گرم کنی، و بدان جوشش و خروش زندگی و عشق و امید دهی!

ایمان ما ، ملت ما ، تاریخ فردای ما ، کالبد زمان ما

"به خون تو محتاج است "

منبع :سایت دکتر علی شریعتی

نویسنده: داود ׀ تاریخ: پنج شنبه 25 آبان 1390برچسب:حسین,دکتر,علی,شریعتی, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

در قبایل عرب همواره جنگ بود.اما مکه زمین حرام بود

زمان حرام: یعنی که در آن جنگ حرام است.

دو قبیله که با هم در جنگ بودند تا وارد ماه حرام

می شدند.جنگ را موقتا تعطیل میکردند
اما برای آنکه اعلام کنند که : در حال جنگند واین

آرامش از سازش نیست

ماه حرام رسیده است و چون

بگذرد جنگ ادامه خواهد یافت

سنت بود که بر قبه خیمه فرمانده

قبیله پرچم سرخی برمی افراشتند

تا دوستان و دشمنان ومردم همه بدانند

که جنگ پایان نیافته است

آنها که به کربلا میروند ومی بینند

که جنگ با پیروزی

یزید پایان یافته وبر صحنه جنگ

آرامش مرگ سایه افکنده است

اما می بینند که بر قبه آرامگاه حسین

پرچم سرخی در اهتزاز است

بگذار این : سالهای حرام : بگذرد

و چهار ماه رجب و ذی القعده وذی الحجه ومحرم


ادامه مطلب
نویسنده: ׀ تاریخ: سه شنبه 23 آبان 1390برچسب:محرم, از ,نگاه ,شریعتی,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

ما چیزی را به کسی نمی آموزیم ما آنقدر با آن مکالمه می کنیم تا در او تولد صورت گیرد. »

سقراط


ادامه مطلب
نویسنده: داود ׀ تاریخ: دو شنبه 30 آبان 1390برچسب:آرشیو ,هنر, روستا, ارزشمند ,است, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

روستا باید قالب و فرم روستایی اش را داشته باشد به نظر می رسد خیلی از روستاها دارند از حالت قدیمی و روستایی اش خارج می شوند دیگر سنت ها و عرف ها و خاطرهها ی کهن روستایی هم محو شده اند این به کنا رحتی ظاهر روستایی  و محل زندگ یاش دارد بسیار شبیه به شهر می شود این قابل اعتراض است


ادامه مطلب
نویسنده: داود ׀ تاریخ: دو شنبه 30 آبان 1390برچسب:حقوق روستاییان,حقوق, روستاییان, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

به گزارش روابط عمومي سازمان شهرداري ها و دهياري هاي كشور ، منوچهر فراقي، معاون امور دهياري‌ها ضمن اعلام اين خبر، افزود در راستاي ساماندهي و نظام‌بخشي به نحوه محاسبه و پرداخت حقوق و مزاياي دهياران (اعم از تمام وقت و پاره‌وقت) و ايجاد وحدت رويه در اين خصوص، دستورالعمل نحوه تعيين حقوق و مزاياي دهياران در 18 بند تهيه و تنظيم شده است.


ادامه مطلب
نویسنده: داود ׀ تاریخ: دو شنبه 30 آبان 1390برچسب:دستورالعمل, نحوه, تعيين ,حقوق , مزاياي, دهياران ,سال, 1390 , ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

شمس‌الدین محمد جوینی از شاعران پارسی گوی قرن هفتم هجری می باشد.

زندگینامه شمس الدین محمد جوینی خواجه شمس الدین از وزراء بنام ایران است که در بسط و نشر علم و عمران و آبادی خدمات شایان تحسین انجام داده و از نویسندگان و شعرای عالیقدر بشمار می رود .


ادامه مطلب
نویسنده: ׀ تاریخ: پنج شنبه 26 آبان 1390برچسب:شمس,الدین,جوینی,گویان,مشاهیر,جوین, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

زندگی نامه اسرار سبزواری

ملا هادی معروف به حاج ملا هادی سبزواری فرزند حاج مهدی در سال  1176  - 1212 هجری - در سبزوار دیده به جهان گشود ، پدرشاز بازرگانان سبزوار بود که در ده سالگی ملا هادی در گذشت ، ملا هادی فقه و اصول و علوم نقلیه را در زادگاه خود ازملا حسین سبزواری فرا گرفت سپس به اصفهان و مشهد رفت و سالها در نزد استادان بزرگی چون ملا اسماعیل اصفهانی و ملا علی نوری به تحصیل حکمت و فلسفه همت گماشت 


ادامه مطلب
نویسنده: ׀ تاریخ: چهار شنبه 25 آبان 1390برچسب:زندگی,اسرار,سبزواری, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

 سرود جوین

چند وقتی هست که آقای سهیلی مسئول انجمن شعر شهرستان جوين ، شعر زیبایی را برای شهرستان جوین به عنوان سرود سرزمین سروده اند ، که نسخه صوتی (غیرنهایی) آن نیز ساخته شده و قابل دریافت است.


ادامه مطلب
نویسنده: داود ׀ تاریخ: سه شنبه 24 آبان 1390برچسب:سرود, جوین,سرود جوین,گویان, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

ابوموسی هارونبن محمد آزادواری جوینی، ادیب و فقیه (زنده تا 310ق/922م)، سمعانی،(77-76/)

تولد و وفات: س سوم قمری

محل تولد: وی منصوب به آزادوار است

شهرت علمی و فرهنگی: ادیب و فقیه

در نیشابور از ابو عبدالله محمد بن ابراهیم پوشَنجی و ابراهیم بن عبدالرحمان بن سهل آزادواری حدیث شنید.حاکم ابوعبدالله حافظ از او روایت کرده است و او را ادیب و فقیه شمرده و گفته است که وی پیش از سال 310ق در ری و بغداد به جمع‌آوری احادیث اشتغال داشته است.

نویسنده: داود ׀ تاریخ: دو شنبه 23 آبان 1390برچسب:ابوموسی هارون‎بن محمد آزادواری جوینی,مشاهیر,جوین,ازادوار, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

ابراهیمبن عبدالرحمنبن سهل آزادواری (سدة 4ق/10م(

 تولد و وفات: سده چهارم قمری

شهرت علمی و فرهنگی: محدث

وی منسوب به آزادوار ، قریه‌ای در حوالی جُوَین ، از نواحی نیشابور ، بود. او از ابوخُدافهٔ سهمی نقل حدیث می‌کند.

نویسنده: داود ׀ تاریخ: دو شنبه 23 آبان 1390برچسب:ابراهیم‎بن عبدالرحمن‎بن سهل آزادواری,مشاهیر,جوین,ازادوار, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

شخصیتها و دانشمندان مشهوری که از سرزمین گویان برخاستهاند:

1. ابوعبدالله محمدبن حفصبن محمدبن یزید شعرانی آزادواری، شیخثقه (د 313ق/925م)

2. ابراهیمبن عبدالرحمنبن سهل آزادواری (سدة 4ق/10م)

3. ابوموسی هارونبن محمد آزادواری جوینی، ادیب و فقیه (زنده تا 310ق/922م)، سمعانی،(77-76/1)

4. علی جوینی ابن محمدبن علی جوینی،. فقیه

5. رکن الاسلام ابو محمد شیخ عبداله جوینی، ادیب ( پدر امام الحرمین )(زنده تا 438

6.علی بن یوسف جوینی ، فقیه ( عموی امام الحرمین )(زنده تا 463

7. امامالحرمین، عبدالملکبن عبدالله نیشابوری (419-487ق/1029-1086م یاقوت، المشترک، 116)

8. ابوالعباس محمودبن محمد آزادواری

9. ابوحامد احمدبن محمد آزادواری، (یاقوت، معجمالبلدان، 1/231)

10. منتجب الدین بدیع اتابک جوینی ، شاعر

11. سعد الدین حموی ، عارف و صوفی

12. بهاء الدین محمد بن علی جوینی (جد پدر  علاءالدین عطاملک جوینی و خواجهشمسالدین محمد جوینی)

13.شمس الدین جوینی ( جد علاءالدین عطاملک جوینی و خواجهشمسالدین محمد جوینی)

14. بهاء الدین محمد جوینی (پدر علاءالدین عطاملک جوینی و خواجهشمسالدین محمد جوینی)

15. علاءالدین عطاملک جوینی، مؤلف تاریخ جهانگشای (623-681ق/1226-1228م)

16. خواجهشمسالدین محمد جوینی، صاحب دیوان دولتشاه،   (د 683ق/1284م )، 83)

17. شیخ صدر الدین ابو المجامع ابراهیم ابن سعدالدین محمد جوینی ، راوى حدیث و استاد استادان

18- معین الدین جوینی ، ادیب و شاعر

19. هلالی جغتایی، شاعر

20.علی جوینی ابن محمدبن علی جوینی

21. شیخ محمد باقر قاضی جوینی، ادیب

استفاده از این مطالب با ذکر منبع مجاز می باشد

نویسنده: داود ׀ تاریخ: یک شنبه 22 آبان 1390برچسب:مشاهیر,جوین,مشاهیر جوین ,گویان, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

علی جوینی ابن محمدبن علی جوینی:

ملقّب به عمادالدین و مکنّی به ابوالحسن . فقیه و اصولی و جدلی و حافظ متون حدیث بود. وی در سال 405 هَ . ق . متولد شد. او راست : 1 - شفارالمسترشدین فی الخلافیات . 2 - کتابی در اصول فقه . 3 - نقد مفردات امام احمد. (از معجم المؤلفین بنقل از طبقات الشافعیه ٔ سبکی ج 4 ص 281).

منبع : فرهنگ لغت  دهخدا

استفاده از این مطالب با ذکر منبع مجاز می باشد

نویسنده: داود ׀ تاریخ: یک شنبه 22 آبان 1390برچسب:علی جوینی ابن محمدبن علی جوینی,علی, جوینی, ابن, محمد,بن, علی, جوینی,مشاهیر,جوین, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

شیخ محمد باقر قاضی جوینی:

وی در قرن چهاردم می زیسته و ادیبی فاضل و عالمی کامل بود وی از شاگردان طراز اول مرحوم ایت اله حاج میرزا حسین علوی سبزواری سابق الذکر بود .مدرس زاده اسراری در شرح زندگانی اسرار او را به عظمت یاد کرده است.

منابع: تاریخ سبزوار (سید علی نقی امین)

استفاده از این مطالب با ذکر منبع مجاز می باشد

 

نویسنده: داود ׀ تاریخ: یک شنبه 22 آبان 1390برچسب:شیخ محمد باقر قاضی جوینی,شیخ محمد باقر قاضی جوینی,مشاهیر,جوین, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

 عطاملک جوینی:

علاء الدین عطاملک جوینی فرزند بهاء الدین محمد یکی از بزرگترین و والاترین مورخان دوره مغول (قرن هفتم) بوده، وی بر اثر دانش فراوان و بینش درست در سلک خواص امیر ارغون آقا در آمد

علاءالدین‌ عطاملك‌ جوینی‌. در 622 یا 633 به‌ دنیا آمد (ابن‌فوطی‌، ج‌ 4، قسم‌ 2، ص‌ 1036؛ ذهبی‌، حوادث‌ و وفیات‌ 681ـ690 ه ، ص‌ 83) وی از قریه آزاد وار جوین بوده و چنان‌كه‌ خود در دیباچه تاریخ‌ جهانگشای (ج‌ 1، ص‌ 5 ـ6) نوشته‌ است‌، پیش‌ از بیست‌ سالگی‌ به‌ دیوان‌ راه‌ یافت‌ و از دبیرانِ خاص‌ امیر ارغون‌ شد و چند بار به‌ همراهِ او، كه‌ برای‌ دادن‌ گزارش‌ مالیه ممالك‌ غربی‌ مغول‌ به‌ اردوی‌ قاآن‌ می‌رفت‌، به‌ چین‌ و مغولستان‌ سفر كرد (جوینی‌، 1911ـ1937، ج‌ 1، همان‌ مقدمه‌، ص‌ كا ـ كب‌). پس‌ از آمدنِ هولاكو به‌ ایران‌، عطاملك‌ از دبیرانِ نزدیك‌ او شد و پس‌ از آنكه‌ هولاكو الموت‌ را فتح‌ كرد، وی‌ را راضی‌ ساخت‌ كه‌ كتابخانه نفیسِ اسماعیلیان‌ را بررسی‌ كند و خود به‌ خزانه اسماعیلیان‌ رفت‌ و آلات‌ نجومی رَصَدخانه‌ و كتابهای‌ ارزنده‌ را جدا و حفظ‌ كرد. در 655، هنگامی‌ كه‌ هولاكو روانه بغداد شد، عطاملك‌ همراه‌ وی‌ بود و به‌ تصریح‌ خود او در تسلیه الاِخوان‌(ص‌ 60) در 657، یك‌سال‌ پس‌ از فتح‌ بغداد، هولاكو حكومت‌ بغداد را به‌ وی‌ سپرد. در دوره سلطنت‌ اباقاخان‌ (663ـ680) نیز در ظاهر به‌ نیابتِ امیر سونجاق‌آقا، حاكم‌ بغداد و سراسر عراق‌ عرب‌ بود و در آباد ساختن‌ آن‌ خِطه‌ و آسایش‌ رعایا و ایجاد قُراء و مزارع‌ و انهار كوشید. علاءالدین‌ تا یك‌ سال‌ پس‌ از جلوس‌ سلطان‌ احمد تگودار *و مجموعاً نزدیك‌ 24 سال‌، حكمران‌ بغداد بود (ابن‌فوطی‌، ج‌ 4، قسم‌ 2، ص‌ 1035؛ ذهبی‌، حوادث‌ و وفیات‌ 681ـ 690 ه ، ص‌ 81؛ جوینی‌، 1911ـ1937، ج‌ 1، همان‌ مقدمه‌، ص‌ كو ـ لج‌).

در این‌ سالها و در زمانه‌ای‌ پرآشوب‌ و در دستگاه‌ ایلخانان‌، كه‌ رقابت‌ میان‌ امیران‌ و اعیان‌ و دیوانیان‌ در آن‌ شدید بود، عطاملك‌ و برادرش‌ شمس‌الدین‌، دشمنان‌ و بدخواهان‌ بسیاری‌ داشتند، چنان‌كه‌ علاءالدین‌ حكایت‌ سوءقصد و آزار شحنه مغولی‌ بغداد و نایب‌ او، و نیز سعایتِ نقیب‌النقبا تاج‌الدین‌ علی‌بن‌ محمد حسنی‌ علوی‌ معروف‌ به‌ ابن‌طَقطَقی‌، پدرِ ابن‌طقطقی‌ مؤلف‌ كتاب‌ الفخری‌ ، را بازگفته‌ است‌، اما سرسخت‌ترین‌ بدخواه‌ او و برادرش‌، مجدالملك‌ یزدی‌ بود كه‌ از 679 ایلخان‌، او را به‌مقام‌ اِشراف‌ ممالك‌ (ناظر مالیه مملكتی‌) نایل‌ كرد. علاءالدین‌ شرحِ مصائبِ خود را در دو دفتر نگاشته‌ است‌ كه‌ اولی‌ تسلیه الاِخوان‌ نام‌ دارد و دومی‌ متمم‌ آن‌ است‌. سرانجام‌، مجدالملك‌ به‌ تصرف‌ در اموال‌ دیوان‌ و نیز تبانی‌ با ارغون‌، كه‌ مدعی‌ سلطنت‌ بود، متهم‌ و محكوم‌ به‌ مرگ‌ شد. مجدالملك‌ را در جمادی‌الاولی‌ 681 قطعه‌ قطعه‌ كردند و یاران‌ او را در بغداد و اطراف‌ آن‌ به‌ قتل‌ رساندند. عطاملك‌ نیز در همان‌ سال‌، به‌ سبب‌ مصائبی‌ كه‌ به‌ او رسیده‌ بود، در مغان‌ درگذشت‌. جسد او را به‌ تبریز بردند و در گورستانِ چَرَنداب‌ دفن‌ كردند. تگودار، خواجه‌هارون‌ (پسر شمس‌الدین‌) را به‌ جای‌ او به‌ حكومت‌ بغداد فرستاد (رجوع کنید به جوینی‌، 1361 ش‌، ص‌ 95ـ136؛ رشیدالدین‌ فضل‌اللّه‌، ج‌ 2، ص‌ 1117، 1126ـ1129؛ وصّاف‌الحضره‌، ص‌ 92ـ 108؛ جوینی‌، 1911ـ1937، ج‌ 1، همان‌ مقدمه‌، ص‌ لج‌ ـ س‌؛ قس‌ ابن‌فوطی‌، همانجا، كه‌ محل‌ درگذشت‌ عطاملك‌ را ارّان‌ ذكر كرده‌ است‌). به‌گفته ابن‌فوطی‌ (همانجا)، عطاملك‌ جوینی‌ دارای‌ رسائل‌ و اشعار و حِكم‌ و امثال‌ بود و اجازه روایت‌ تمام‌ مصنفات‌ خود را به‌ وی‌ داده‌ و در 677 در قلعه تبریز اشعار خود را بر او املا كرده‌ بود. علاءالدین‌ عطامك‌ و شمس‌الدین‌ محمد جوینی‌، گرایشهای‌ شیعی‌ داشتند (جعفریان‌، ص‌ 25).

با حضور او در دستگاه اداري مغولان، اقدامات بي رحمانه آنان عليه مردم کاهش يافت و از تباه شدن آثار فرهنگي ايران تا اندازهاي جلوگيري شد. عطاملک بيست و چهار سال اداره عراق را به عهده داشت تا اينکه بر اثر دسيسه هاي دشمنانش خان مغول بر او بد بين شد و او را بر کنار کرد. مهم ترين اثر عطاملک جويني کتاب تاريخ جهان گشا است که در آن به شرح جنگ هاي چنگيز خان و هلاکو خان مغول و شرح جنايات آنان پرداخته است. از خدمات او مي توان به احداث نهر نجف اشاره کرد. اين مورخ بزرگ در پنجاه و هشت سالگي درگذشت

  

منابع: تاریخ سبزوار (سید علی نقی امین)، ویکی پدیا، فرهنگ لغت دهخدا ،  ویکی‌گفتاورد، سایت جوین

استفاده از این مطالب با ذکر منبع مجاز می باشد

نویسنده: داود ׀ تاریخ: یک شنبه 22 آبان 1390برچسب: عطاملک جوینی, عطاملک جوینی,مشاهیر,جوین, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

هلالی جغتایی:

بدرالدین، نورالدین (ملیت: ایرانی قرن:۱۰) (مقتول ۹۳۹/ ۹۳۶/ ۹۳۵ ق)، شاعر، متخلص به هلالی. نسب وی به ترکان جغتایی می‏رسد. در استرآباد به دنیا آمد و در همان جا به تحصیل و کسب کمالات پرداخت. از زادگاهش به هرات رفت و به خدمت امیر علیشیر نوایی رسید و در سایه‏ی تربیت او به کسب فضایل و فنون شاعری پرداخت. وی با سام میرزای صفوی (م ۹۷۵/ ۹۷۴ ق)، صاحب «تحفه سامی»، معاصر و معاشر بود. بعد از فوت سلطان حسین، هرات به تصرف عبیداللَّه خان ازبک درآمد و هلالی به همراه گروهی از شیعیان یا متهمان به تشیع، به وسیله‏ی عبیداللَّه خان به قتل رسیدند. البته گفته‏اند که وی ابتدا مورد محبت خان ازبک و از ملازمان او بود تا آنکه مورد حسادت اطرافیان شاه قرار گرفت و به شیعه بودن محکوم شد و به همین علت سلطان او را ابتدا به زندان افکند و پس از چندی در چهار سوق هرات به قتل رساند. هلالی طبع شعر خوبی داشت. از او قصایدی در مدح عبیداللَّه خان و ائمه اطهار (ع) به جای مانده‌است، اما اهمیت وی بیشتر به سبب غزل‏های لطیف و پرمضمون او می‏باشد. از آثارش: مثنوی «شاه و درویش»، در هزار و سیصد و چهل و پنج بیت؛ مثنوی «صفات العاشقین»، در هزار و دویست و سی و هفت بیت؛ مثنوی «لیلی و مجنون»؛ «دیوان» شعر.

منبع : ویکی پدیا

استفاده از این مطالب با ذکر منبع مجاز می باشد

نویسنده: داود ׀ تاریخ: یک شنبه 22 آبان 1390برچسب:هلالی جغتایی,هلالی, جغتایی,مشاهیر,جوین, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

معین الدین جوینی :

مولانا معین الدین آوه ای جوینی از عرفا و نویسندگان، ادبا و شعرای صوفیه قرن هشتم هجری است. معین اطلاعات دینی خود را همراه عرفان آمیخته تا سخنش دلنشین گردد،تحصیلات اولیه اش را در جوین گذراند . نخست علوم ظاهری را از فخرالدین اسفراینی اخذ کرده و از شاگردان سعدالدین یوسف بن ابراهیم حمویه جوینی عارف معروف بوده و در عهد ابوسعید و خواجه غیاث الدین محمد اسم و رسم و اعتباری داشته و تا اواخر قرن هشتم نیز می زیسته است .


ادامه مطلب
نویسنده: داود ׀ تاریخ: یک شنبه 22 آبان 1390برچسب:معین الدین جوینی,معین, الدین, جوینی,مشاهیر,جوین, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

شیخ صدر الدین ابو المجامع ابراهیم ابن سعدالدین محمد جوینی :

 ابراهیم بن محمد المؤید... پیشواى بزرگ، راوى حدیث و استاد استادان، صدر الدین ابوالمجامع خراسانى الأصل و اهل جوین و صوفى است. در سال 644 هـ به دنیا آمد و در خراسان، بغداد، شام و حجاز روایت شنید و به آن اهمیت زیادى مى‌داد، غازان پادشاه تاتار به دست او مسلمان شد و در سال 722 هـ از دنیا رفت. او در سال 695 هـ این روایت را براى من خواند که ابوهریره از رسول خدا (ص) نقل کرده که آن حضرت فرمود: خطاها و لغزش‌هاى بین دو عمره بخشیده مى‌شود و حج قبول شده پاداشى جز بهشت ندارد.

صدر الدین جوینى از ابن موفق و گروهى از مردم شام،‌ عراق و حجاز حدیث شنید و عنایت ویژه‌اى به کسب و نوشتن آن داشت،‌ وى صورتى نمکین و قرائتى زیبا داشت، متدین و بزرگوار بود، و قازان به دست او مسلمان شد.

در مجمل فصیحی وفات او را در سنه 722 هجری ذکر نموده و محل دفن او را در بحر آباد نوشته وی را در علم حدیث وحید عصر دانسته و گفته است که او را اساتید عالیه بود و متجاوز از هزار نفر از مشایخ روایت احادیث را درک کرده است .

د روضات المجنات نیز بسیار از او تجلیل کرده و نام بعضی از تالیفات او را ذکر نموده است .

يكى از دليل‌هاى شيعيان براى اثبات مصيبت‌هاى وارده بر حضرت زهرا سلام الله عليها و شهادت آن بانوى گرامي، روايتى است كه، صدر الدين، ابوالمجامع جوينى در كتاب معتبر فرائد السمطين آورده است.

منابع: تاریخ سبزوار (سید علی نقی امین)، ویکی پدیا، فرهنگ لغت دهخدا ، ویکی‌گفتاورد

استفاده از این مطالب با ذکر منبع مجاز می باشد

نویسنده: داود ׀ تاریخ: یک شنبه 22 آبان 1390برچسب:شیخ صدر الدین ابو المجامع ابراهیم ابن سعدالدین محمد جوینی,شیخ, صدر, الدین ,ابو المجامع ,ابراهیم, ابن, سعدالدین ,محمد, جوینی ,مشاهیر,جوین, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

بهاء الدین محمد جوینی :

وی فرزند خواجه شمس الدین جوینی و پدر صاحب  دیوان شمس الدین محمد است وی سرور و سر دفتر اکابر ایران بوده و در ملازمت سلاطین مغول به همان منصب پدر مشغول گردید .


ادامه مطلب
نویسنده: داود ׀ تاریخ: یک شنبه 22 آبان 1390برچسب:بهاء الدین محمد جوینی,بهاء, الدین, محم,د جوینی,مشاهیر,جوین, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

خواجه شمس الدین جوینی :

وی جد شمس الدین محمد صاحب دیوان است . به گفته قاضی نورالله در مجالس المومنین با استیفای دیوان سلطان محمد خوارزمشاه اشتغال داشت و در زمان سلطنت جلال الدین نیز بهمان مناصب منصوب بود .

منابع: تاریخ سبزوار (سید علی نقی امین)

استفاده از این مطالب با ذکر منبع مجاز می باشد

نویسنده: داود ׀ تاریخ: یک شنبه 22 آبان 1390برچسب:خواجه شمس الدین جوینی,خواجه, شمس, الدین, جوینی,مشاهیر,جوین, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

بهاء الدین محمد بن علی جوینی :

 عطاملک جوینی در تاریخ جهانگشا اشاره کرده است  در سنه 588 میان بهاء الدین  محمد کاتب بغدادی و بهاء الدین محمد بن علی جوینی جد پدر  عطاملک جوینی در حضور سلطان تکش مباحثاتی رفت.وفات وی ظاهرا در سالهای اوب قرن هفتم بوده است

عطاملک جوینی (ج 2، ص 28) می گوید در 588 بهاءالدین بغدادی در آزادوار با جدّ پدرم در حضور شاه مباحثه کرده است . وی منصوب به آزادوار است.

منابع: تاریخ سبزوار (سید علی نقی امین)، ویکی پدیا، فرهنگ لغت دهخدا

استفاده از این مطالب با ذکر منبع مجاز می باشد

نویسنده: داود ׀ تاریخ: یک شنبه 22 آبان 1390برچسب:بهاء الدین محمد بن علی جوینی,بهاء الدین, محمد, بن, علی, جوینی,مشاهیر,جوین, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

سعد الدین حموی :

عارف و صوفی شیعه قرن هفتم و از مریدان نجم‌الدین کبری بود.

چون سعدالدین مدتی در حمام یکی از شهرهای دمشق یا جبل قاسیون اقامت داشته بهمین جهت به حموی معروف شده است.

در بین ادبا اتفاق نظر در زاد روز مرگ وی وجود ندارد اما اجما کلی سال 586 را زاد روز حموی و سال 649 ه.ق سال وفاتش ذکر کرده اند.


ادامه مطلب
نویسنده: داود ׀ تاریخ: یک شنبه 22 آبان 1390برچسب:سعد الدین حموی,سعد الدین حموی,جوین,مشاهیر, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

منتجب الدین بدیع اتابک جوینی :

 معروف به بدیع کاتب و مشهور به اتابک جوینی از بزرگان شعر و ادب قرن ششم هجری بوده‌است.  وی از نزدیکان و مقربان سلطان سنجر سلجوقی بوده و تا سنه 548 هجری که سنجر مغلوب ترکان غز گردید منتخب الدین در آن دربار محترم بود.

علی جوینی ابن احمد کاتب ، ملقّب به منتجب الدین بدیع اتابک جوینی . منشی معروف سلطان سنجر سلجوقی و صاحب دیوان رسائل او. از تاریخ ولادت او اطلاع صحیحی در دست نیست ولی بنابرآنچه در «عتبةالکتبة» (ص 5) آمده است وی در حدود سال 516 هَ . ق . که مسلماً آغاز جوانی او بوده است به قصد آموختن صناعت دبیری به مرو رفت . پس باید ولادت او در اواخر قرن پنجم هجری باشد. او بعد از اتمام تحصیلات خود هم در جوانی وارد دستگاه دیوانی شد و در دیوان رسائل به کار پرداخت ولی در آغاز امر کار او رونقی نداشت و مقبول نظر استادش که صاحب دیوان رسائل بود نیفتاده بود. وی خال پدر چهارم عطاملک جوینی ، مؤلف تاریخ جهانگشا است . و عطاملک در تاریخ خود داستان شفاعت منتجب الدین را از رشید وطواط آورده است که به اجمال چنین است : وقتی سلطان سنجر در سال 542 هَ . ق . بقصد جنگ با اتسز خوارزمشاه بطرف خوارزم حرکت نمود، قصبه ٔ هزاراسب را از محال خوارزم محاصره کرد. انوری که در لشکر سلطان سنجر بود رباعیی در تشویق سنجر به تسخیر «هزاراسب » سرود و وطواط در جواب او بیتی در مدح «اتسز»گفت و این امر باعث خشم شدید سلطان سنجر گشت و سوگند خورد که چون او را بازیابد، هفت عضو را از یکدیگر جدا کند. و چون هزاراسب مفتوح شد رشید وطواط متواری گشت تا بالاخره به منتجب الدین بدیع جوینی پناهنده شد.منتجب الدین که علاوه بر منصب دیوان انشاء، ندیم مخصوص سلطان نیز بود، موقعی مناسب به دست آورده به سلطان سنجر گفت که «وطواط» مرغکی ضعیف باشد طاقت آن نداشته که او را به هفت پاره کنند، اگر فرمان شود او را به دو پاره کنند. سلطان بخندید و جان وطواط بخشید. مهمترین اثر علی جوینی ، مجموعه ٔ منشآت و مراسلات وی است که آن را به نام «عتبةالکتبة» خوانده است . عوفی دو کتاب دیگر به او نسبت می دهد: یکی «رقیةالقلم » و دیگری «عبرات الکتبة». و مرحوم قزوینی این کتاب اخیر را همان «عتبةالکتبة» داند. (از تاریخ ادبیات چ صفا چ 1 ج 2 ص 969). و رجوع به لباب الالباب عوفی چ سعید نفیسی ص 78 و مقدمه ٔ جهانگشای جوینی چ لیدن ص یو و مقدمه ٔ حدائق السحر رشیدالدین وطواط چ عباس اقبال ص «ی » شود.

منابع: تاریخ سبزوار (سید علی نقی امین)، ویکی پدیا، فرهنگ لغت دهخدا

استفاده از این مطالب با ذکر منبع مجاز می باشد

نویسنده: داود ׀ تاریخ: یک شنبه 22 آبان 1390برچسب:منتجب, الدین, بدیع, اتابک, جوینی,منتجب الدین بدیع اتابک جوینی,مشاهیر,جوین, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

امام الحرمین :

ابوالمعالی عبدالملک بن عبدالله بن یوسف امام الحرمین جوینی، ملقب به ضیاء الدین و مشهور به امام الحرمین، متکلم، اصولی و فقیه شافعی اشعری، متولد 478-419 هـ ق. پدرش رکن الاسلام ابومحمد جوینی و عمویش علی بن یوسف هر دو از علما فقهای بزرگ عصر خود بودند.

در کودکی در محضر پدرش یادگیری فقه را آغاز کرد تا آنجا که تمامی تألیفات او را بازبینی کرد و بر تحقیقات پدرش افزود. چون پدرش درگذشت در بیست سالگی ،علما او را بر جای پدر نشانیدند و مدتی تدریس کرد. او از استاد ابوالقاسم اسکافی اسفراینی در مدرسهٔ بیهقی علم اصول را آموخت و از ابونعیم اصفهانی کسب فیض نمود و اجازه دریافت کرد. بر اثر تعصبات و دشمنی هائی که به تحریک عبدالملک کندری بر ضد شیعه و اشاعره می شد، به بغداد رفت و در آنجا با علماء برزگ ملاقات کرد. وی سپس به حجاز رفت و نزدیک چهل سال در مکه و مدینه مجاورت گزید و تمامی مسائل فقه را موافق هرکدام از مذاهب اربعه که سؤال می کردند فتوی می داد و پاسخ می نوشت، به همین جهت به امام الحرمین مشهور شد. در اوایل سلطنت آلب ارسلان سلجوقی به نیشابور بازگشت. خواجه نظام الملک مدرسهٔ نظامیه را در آن شهر برای وی بنا نهاد و ریاست عالیه و علمیه را در اختیار وی قرار داد و تا سی سال، در کمال استقلال، تمامی امور مذهبی را بر عهده داشت. وی تا پایان عمر در نظامیهٔ نیشابور به تدریس پرداخت. اکابر فضلای آن دیار در درسش حاضر می شدند و هر روزه متجاوز از سیصد فقیه در برابرش می نشستند. مجموع شاگردان وی را چهارصدتن نوشته اند که از آن میان می توان از ابوحامد غزالی، شمس الاسلام عمادالدین کیای هراسی، ابوالمظفر ابیوردی، ابوالقاسم حکمی، ابوالقاسم انصاری، ابوالمظفر خوافی، زاهر شحامی، احمدبن سهل مسجدی، ابوعبدالله فراوی، نام برد.

امام الحرمین در زمان خود پیشوای ائمه و فقها و اعجوبه عصر خویش بود در 12 محرم سنه 419 هجری متولد گردید.

 وی مردی متواضع بود بنحویکه جلسای او می پنداشتند  استهزا می کند و بسیار قلب نازکی داشت که اگر چیزی می شنید می گریست و ساعتی پیش خود تفکر مینمود. و نیز در علوم صوفیه خوض میفرمود و بر این احوال روزگار می گذاشت تا مریض شد و حرارت بر او غلبه کرد و برای تغییر آب و هوا وی را به یکی از قراء نیشابور بردند  و در انجا شب چهارشنبه بعد از نماز عشاء در 25 ربیع الثانی سنه 478 در سن 59 سالگی وفات کرد.وی منصوب به آزادوار است.

منابع: تاریخ سبزوار (سید علی نقی امین)، ویکی پدیا، فرهنگ لغت دهخدا

استفاده از این مطالب با ذکر منبع مجاز می باشد

نویسنده: داود ׀ تاریخ: یک شنبه 22 آبان 1390برچسب:امام الحرمین,امام الحرمین,مشاهیر,جوین, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

علی بن یوسف جوینی :

علی ابن یوسف بن عبداﷲبن یوسف جوینی ، مکنّی به ابوالحسن و مشهور به شیخ حجاز. وی صوفی و فقیه بود و به دمشق سفر کرد سپس به نیشابور رفت. وی برادر رکن الاسلام ابو محمد شیخ عبداله جوینی است. دکتر صفا استاد دانشگاه در کتاب تاریخ ادبیات در  ایران در صفحه 268 به نام این دو برادر عالم اشاره نموده است و نوشته که هر دو از اکابر علما و فقهای عهد خود بوده اند . وفات علی بن یوسف جوینی در سنه 463 هجری اتفاق افتاد وی عموی امام الحرمین جوینی است. او راست : السلوة فی التصوف

منبع: تاریخ سبزوار (سید علی نقی امین)، فرهنگ لغت دهخدا

نویسنده: داود ׀ تاریخ: یک شنبه 22 آبان 1390برچسب:علی, بن, یوسف, جوینی ,علی بن یوسف جوینی ,مشاهیر ,جوین, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

رکن الاسلام ابو محمد شیخ عبداله جوینی:

وی پدر امام الحمین ابوالمعانی است. وی مدتی در نیشابور به  تحصیل دانش مشغول گردید و در تفسیر و حدیث و ادب بی نظیر بود و جمیع علماء پاس حرمت او میروند دانشمندان عصر او گفته اند اگر جایز میبود که خداوند پیغبری بعد از خاتم انبیاء مبعوث کند هر آینه شیخ عبداله جوینی بود.  وی در نیشابور مجلس مناظره و تعلیم خاص داشته‌است.در سنه 407 به نیشابور آمد و در سنه 438 در نیشابور دار دنیا در گذشت.

منبع: تاریخ سبزوار (سید علی نقی امین)

استفاده از این مطالب با ذکر منبع مجاز می باشد

نویسنده: داود ׀ تاریخ: یک شنبه 22 آبان 1390برچسب:رکن, الاسلام, ابو, محمد, شیخ ,عبداله, جوینی,رکن الاسلام ابو محمد شیخ عبداله جوینی,مشاهیر,جوین, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

 رابطه خوردن صبحانه و ضریب هوشی

نخوردن صبحانه ضریب هوشی و قدرت یادگیری كودكان و دانش‌آموزان را كاهش داده و به خستگی زودهنگام آنان منجر می‌شود.
محققان می‌گویند خوردن صبحانه نقش مهم واساسی درافزایش قدرت یادگیری، خلاقیت و ابتكار كودكان دارد، بنابراین والدین باید نسبت به صرف صبحانه فرزندان، بیش از دیگر وعده‌های غذایی دقت كنند چرا كه افرادی كه صبحانه سالم می‌خورند، در طول روز نیز برنامه غذایی سالم‌تری در مقایسه با دیگران دارند
.

ادامه مطلب
نویسنده: ׀ تاریخ: چهار شنبه 18 آبان 1390برچسب:رابطه,صبحانه,ضریب,هوشی, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

     

جواد

7 دی 1390 0:38
 
با عرض سلام
من دنبال معرفی ارگ اسفراین به احسان یکی از هم اتاقیام بودم که بچه گناباده که به وبلاگ شما برخوردم بسیار خوشحالم که با وبلاگی با چنین انسجامی را راه اندازی کرده اید
من دانشجو هستم و در تهران تحصیل می کنم
خوشحال می شم به من ایمیل بزنی
پاسخ:ممنون از توجه شما و خیلی خوشحال شدم که برای شما مفید بوده دوست عزیز .با ما در تماس باش .

حقانی

4 دی 1390 20:18
 
سلام وب شما مدتهاست در سایت ایران سبزوار خبر لینک شده ولی لینک ما در سایت شمانیست ودر تبادل هوشمند هم قرار نمی کیرد.ما را با نام ایران سبزوار خبرلینک نمائید.ومطالب ارزشمندخود را برای انتشار ارسال نمائید یا خبر دهید تا برداریم.
پاسخ:سلم دوست عزیز من شما رو لینک کرده بودم ولی متاسفانه به دلیل ایراد در سرور لوکس بلاگ وبلاگ به حالت 15 روز قبل خود برگشته بود و لینک شما و مطالب اخیر خودمان حذف شده بود. شما دوباره لینک شدید

مرجان

4 دی 1390 9:11
 

سلم وبلاگت عکسای خشگلی داره ممنوم من از عکسات واسه یه مسابقه استفاده کردم دعا کن برنده شیم پاسخ :

علی 2 دی 1390 12:27
 
مهندس سوابقت و افکارت(از مطالبی که یه سری وقتا میذاری معلومه) نشون میده باید تحملت بالاتر از این حرفا باشه که از حقیقت فرار کنی! نظرم پاک کردی!؟ بابا این بچه بازی ها چیه؟ از شما قشر روشن فکر این کارا بعیده! باور کن مهندس........
پاسخ:علی جان نمی دونم باید به شما چه جوابی بدهم چون به هر حال شما فکر می کنید بهانه است .ولی سرور لوکس بلاگ ایراد داشت و مطالب دو و سه هفته پیش حذف شده بود و من خودم هم نمی توانستم وارد تنظیمات وبلاگ بشوم و به نظرات پاسخ بدهم . امیدوارم رفع سوء تفاهم شده باشد . ما هم فقط نظراتی را که باعث ناراحتی دوستان مان بشود حذف می کنیم همون طور که قبلا گفته بودم روستا کوچک است و ما دوست نداریم برای کسی سوء تفاهم ایجاد شود .شما هر چی دوست داری به خودم بگو من نقد پذیر هستم

من سی

21 آذر 1390 0:03
 
خوشا به سعادتشان،ای کاش من هم کمی این گونه بودم
پاسخ:هر که بامش بیش،برفش بیشتر.در پس دانش بیشتر مسئولیت هایی بیشتر نهفته است و این مسئولیتی است که بر دوش افراد روشنفکر جامعه است که شاید بتوان از این عوام زدگی رهایی یابیم.

منصوره آزادواری

20 آذر 1390 23:59
 
با سپاس از توضیحات دقیق در مورد تاریخ واقعه عاشورا، بهتر است به جای واژه مسلمانان عبارت شیعیان قرار داده شود.
پاسخ:ممنون ار همراهیتان و سپاس از نویسندگانی که من را یاری می نمایند.

شریعه رضازاده

20 آذر 1390 11:25
 

دم هم قلعگی گرم

پاسخ :ممنون هم قلعگی

منصوره آزادواری

19 آذر 1390 0:20
 
به نظر من این آقایان کاملا حرفه ای عمل کرده اند ، این ما مردم هستیم که به هر چیزی جنبه تقدس می دهیم، مداح از نامش پیداست، مدح می کند تا صله دریافت کند ما فکر می کنیم که آن ها باید برای رضای خدا کار کنند و در عین حال می رویم پای منبرایشان و پول به پایشان می ریزیم تقصیر آن ها چیست؟
پاسخ:به قول دکتر شریعتی اینان از عوام روزی می کنند

مصطفی

18 آذر 1390 12:36
 

سلام،دمت گرم تا الهی خیر ببینی

پاسخ:دم همه آزادواری ها گرم

آزادواری  

16 آذر 1390 12:19
 
عکسهای قشنگیه
پاسخ:ممنون دوست عزیز

حقانی

11 آذر 1390 23:41
 
سلام وب شما به سایت خبری ایران سبزوار خبر پیوند شد .مطلب شریعتی هم کپی شدو.از ارادتان به شریعتی هم ممنونیم.
پاسخ:ما هم از شما متشکریم

علی

11 آذر 1390 11:47
 

خوب وقتی یه ادم میلیاردر میمیره این بی انصافا هم یه ماشین میگیرن براش فاتحه بخونن. حالا درس بخون دکتری بکیر....

نظر متعلق به مطلب با عنوان:روضه‌خوان‌های میلیونر

علی

11 آذر 1390 11:41
 
روز تاسوعا علم برمیدارن. چند سال نبودم نمیدونم صبح بر میدارن یا عصر. به نظر من روز تاسوعا قبل یا بعد علم برداشتن باشه بهتره. چون همه جمع شدن. بقیه روزها سخت مبشه بچه ها رو جمع کرد.
پاسخ:سلام انشاء الله همون بعد از علم برداشتن همدیگر رو میبینیم .امیدوارم دوستان اطلاع رسانی کنند

علی

9 آذر 1390 19:12
 
هوا خیلی سرد بود ولی عصرش علم تو هوایی سرد برداشتن بچرخونن. هیچکس حتی یه سرفه هم نکرد.
پاسخ:کاش ما هم در این حس زیبا شریک بودیم انشاءالله ما هم امسال همراه شما باشیم و این حس را تجربه کنیم

علی

9 آذر 1390 19:09
 
از همین سال 84 هنوز تاسوعا و عاشورا آزادوار نبودم ایشالا اگه خدا بخواد امسال میخوام بیام آزادوار.
پاسخ:سلام دوست عزیز من هم خیلی دوست دارم بیام آزادوار. امیدوارم همه ی دوستان رو ببینم و با هم آشنا بشیم

حقانی

6 آذر 1390 21:22
 

مطلبتان در سایت ایران سبزوار خبر منتشر شد

پاسخ : ممنون دوست عزیز

عبداله  

3 آذر 1390 17:42
 
خيلي ممنون
پاسخ:ممنون دوست عزیز.خوشحال میشم باز هم به ما سر بزنی
-

علی

30 آبان 1390 15:36
 

مهندس تو دیگه چرا؟ انگور-خربزه- هندوانه- گوجه و ........ در ضمن اختلاف قیمت زیاد محصولات زمان برداشت(اغلب تابستان) و زمان مصرف(زمستان) حاشیه سود بسیار بالایی رو ایجاد میکنه که حتی انبار کردن سیب ارومیه هم(با توجه به هزینه حمل بالا) توجیه داره. راستی اول فکککککر کن بعد جواب بده.

پاسخ : 

Reza

26 آبان 1390 19:17
 
ضمن عرض سلام و خسته نباشید .من وبلاگ شما را لینک کردم از شما خواهشمندم وبلاگ مرا به نام اموزش زبان انگلیسی لینک کنید
پاسخ:دوست عزیز اطاعت شد و وبلاگ شما لینک گردید.امیدوارم در کار خود موفق باشی و به امید هر ایرانی یک وبلاگ.
[Web] -

Reza

26 آبان 1390 19:16
 
ضمن عرض سلام و خسته نباشید .من وبلاگ شما را لینک کردم از شما خواهشمندم وبلاگ مرا به نام اموزش زبان انگلیسی لینک کنید
پاسخ:با تشکر من هم شما رو لینک کردم آقای خادمی و همین طور موفق باشید
[Web] -

علی

17 آبان 1390 13:41
 
سلام مهندس جواب نظرات نمیدی.
پاسخ:هم هستیم هم جواب می دیم .با خیال راااااااااحت نظر بدید ! ما منتظریم دوست عزیز

عباس خلیلی

15 آبان 1390 18:53
 

زندگی‌تان به زیبایی گلستان ابراهیم و پاكی چشمه زمزم
عید سعید قربان مبارک
http://www.porojesara.ir

پاسخ : ممنون از لطف بیکران شما دوست عزیز

علی

14 آبان 1390 1:46
 

از کجاش این حرفهارو در آورده؟ ملت تو یکیش موندن. جوونا 30 سالشونه تو خرج خودشون موندن.شبا با بالیشتشون میخوابن. اگه راست میگه خرج یکی از زناش بده تا منم بی یار نمونم.
پاسخ:ای کاش دوستای عزیز اول متن رو کامل می خوندند یا حداقل مقداریش رو . بعد اینقدر بی رحمانه قضاوت می کردند .برای رفع سوء تفاهم مجبورا تیتر خبر رو عوض کردم . قابل توجه آقا رضا که مجبور شدم نظرشون رو حذف کنم .لطفا کمال ادب رو در نظراتتون رعایت کنید .خیلی متاسفم

نظر متعلق به مطلب با عنوان:هر مرد با همراهی چهار زن یعنی مادرٰ خواهرٰ همسر و دختر از نظر شخصیتی ساخته می شود.

علی

14 آبان 1390 1:42
 

دمت گرم. حال دادی

پاسخ :

12 آبان 1390 9:13
 

موافقم

نظر متعلق به مطلب با عنوان:هر مرد با همراهی چهار زن یعنی مادرٰ خواهرٰ همسر و دختر از نظر شخصیتی ساخته می شود

سعید سهیلی

10 آبان 1390 0:17
 
با درود به شما
که در معرفی شخصیت های گمنام تاریخ و تمدن بزرگ و با شکوه ایران کوشا هستید.
پاسخ:ممنون دوست عزیز
[Web] - [E-Mail]

محسن

9 آبان 1390 10:26
 

از راهنماییتان خیلی ممنونم
پاسخ:خوشحالم از اینکه از مطلبمون استفاده کردید.

نظر متعلق به مطلب با عنوان:حشره ای موذی به نام کک و را ههای مبارزه با آن

[

علی

4 آبان 1390 12:25
 
سلام مهندس کم پیدایی؟نکنه خسته شدی. خودت هم به وبلاگت سر نمیزنی.
پاسخ:سلام . نه دوست عزیز من به وبلاگ سر می زنم  و مطلب هم تهیه میکنم.

محمدرضا

3 آبان 1390 11:44
 
وبلاگ خوبي داريد.اين مطلب را يكي از عزيزان به بنده ميل كرده بودند.بسيار حظ بردم. خداوند روحشان را قرين رحمت نمايد و امثالشان را افزون بكند.متاسفانه اين پول نفت و فرمودن هاي به تبع آن، چشم اين ملت را بر روي دارايي هاي اصليمان مثل همين گل سرخ كور كرده است.براي توليد پفك نمكي و آدامس و غيره دلار هاي نفتي را شاباش كرديم.اما حيف از ساخت يك پالايشگاه همگن سازي اسانس ها و عصاره هاي گياهي و تشكيل سازمان مناسب ترويج و حمايت از توليد گياهان دارويي! بد نيست به مطيب بنده نبز سري بزنيد.به آدرس زير:

http://roshanayiran.blogfa.com/post-48.aspx

نظر متعلق به مطلب با عنوان:بانوی گل سرخ ایران

علیرضا

27 مهر 1390 10:55
 
سلام جاداره ازتون تشکر کنم بخاطر اینکه به فکرنظافت مردم هستید.
پاسخ:نظافت از ایمان است

علی

25 مهر 1390 9:54
 
سلام مهندس یکی از نیازهای روستا در حال حاضر ساخت یه سردخونه برا نگهداری میوه است. میتونی این نیاز و امکان سرمایه گذاری خوب به سرمایه گذارها معرفی کنی. دلایل و ارزیابی دقیق طرح برا هر کی که بخواد انجام بده میفرستم. راستی وام خوب میدن.(سرمایه دارهای آزادواری نون خوبی تو. این کار ریخته )
پاسخ:سلام . ما که هر چه فکر کردیم نفهمیدیم سردخانه در روستایی که باغی و محصول صیفیجاتی ندارد چه استفاده ای دارد . خوشحال میشم ما و خوانندگان را راهنمایی نمایی

علی

25 مهر 1390 9:48
 
3000000000000 (3000میلیارد) بالا کشیدن که به هر ایرانی 40000 تومن میرسه. سهم آزادوار با 2500 نفد جمعیت میشه 100000000 تومن(100 میلیون) حالا ببین چه کتابخونه ای میشه با این پول بزنی.
پاسخ:سلام دوست عزیز جایی بس امید است که کسانی در این سرزمین آریایی هستند که هنوز از سلول های مغزشان استفاده می کنند نه مانند بعضی ها . . .

نویسنده: داود ׀ تاریخ: سه شنبه 17 آبان 1390برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

رابطه محکم سلامتی با مثبت اندیشی
بودن درکنار افرادی شاد و مثبت واقعاً زیبا نیست؟ فوایدی که از بودن کنار افراد مثبت ‌اندیش عایدمان می‌شود کاملاً ملموس هستند. در زیر به شما نشان می‌دهیم که رفتار چطور بر سلامت ما تاثیر می‌گذارد.

کلینیک مایو در دهه شصت بر روی تعدادی بیمار تحقیقاتی انجام داد. این بیماران 30 سال مورد بررسی و تحقیق قرار گرفتند تا مشخص شود آیا داشتن رویکردی مثبت به زندگی تغییری ایجاد می‌کند یا خیر.


ادامه مطلب
نویسنده: ׀ تاریخ: سه شنبه 17 آبان 1390برچسب:رابطه,محکم,سلامتی,مثبت,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

چند ضرب المثل منطقه  با گویش محلی

·   .دیوار که پست روه کلوخ پرچه شوم زیاد مره 

. دیواری که کوتاه می شود کلوخه های آن نیز زیاد می شود

. کنایه از این که اگر کسی ضعیف شود حرف و حدیث در مورد او زیاد می شود.


ادامه مطلب
نویسنده: داود ׀ تاریخ: دو شنبه 16 آبان 1390برچسب: ضرب, المثل, منطقه ,گویش, محلی,چند ضرب المثل منطقه با گویش محلی,ازادوار, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

شهری بدون کتاب

انسانهای بزرگ می توانند  دو دقیفه بدون هوا ، دو هفته بدون آب و  یک عمر بدون پول  زندگی  کنند ، اما بدون کتاب نمی توانند حتی یک لحظه  رنده بماند.

ادامه مطلب

نویسنده: داود ׀ تاریخ: یک شنبه 15 آبان 1390برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

تمامی حقوق برای سایت روستای آزادوار محفوظ است. انتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است
ضمن تشکر از بازدید شما دوست عزیز از سایت روستای آزادوار
داود