از گناه تنفر داشته باش نه از گناهکار .گاندی
کسی که حفظ جان را مقدم بر آزادی بداند، لیاقت آزادی را ندارد.بنجامین فرانکلین

| صفحه اصلی | گالری عکس | آموزش | تازه ها | اوقات شرعی روستا | آب و هوای روستا | نقشه هوایی روستا | تالار گفتگو | دانلود | پیوندها | تماس با ما |

عيد غدير خم مبارک

و تو ای علی!

ای شیر! مرد خدا و مردم، ربّ‌النوع عشق و شمشیر!

 

 

ما شایستگی "شناخت ترا" . . .


ادامه مطلب
نویسنده: داود ׀ تاریخ: سه شنبه 30 مهر 1392برچسب:عيد غدير خم مبارک, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

 اسماعیل تو کیست؟ چیست؟ مقامت؟ آبرویت؟ موقعیتت، شغلت؟ پولت؟ خانه‌ات؟باغت؟اتومبیلت؟ معشوقت؟خانواده‌ات؟ علمت؟ درجهات؟ هنرت؟ روحانیتت؟ لباست؟ نامت؟ نشانت؟ جانت؟ جوانیت؟ زیبائیات...؟ من چه میدانم؟ این را تو خود میدانی، تو خود آن را، او را- هر چه هست و هر که هست - باید به منی آوری و برای قربانی،انتخاب کنی.


ادامه مطلب
نویسنده: داود ׀ تاریخ: سه شنبه 23 مهر 1392برچسب:عید قربان مبارک, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀


روز عید قربان همچون گذشته کشتی با چوخه برگزار می شود

روز عید قربان همچون گذشته کشتی با چوخه برگزار می شود
همه ساله یک دوره رقابت کشتی باچوخه به مناسبت عید سعید قربان در شهرستان جغتای برگزار می شود. امسال هم این رقابتها روز 24 مهرماه در سالن شهید چمران برگزار خواهد شد.

به گزارش جغتای سلام به نقل از خبرگزاری مهر، سرپرست اداره ورزش و جوانان شهرستان جغتای از برگزاری مسابقه کشتی باچوخه به مناسبت عید سعید قربان خبر داد.

علی یزدی گفت: همه ساله یک دوره رقابت کشتی باچوخه به مناسبت عید سعید قربان در شهرستان جغتای برگزار می شود.

وی افزود: امسال این رقابتها روز ۲۴ مهرماه در سالن شهید چمران برگزار خواهد شد.

سرپرست اداره ورزش و جوانان شهرستان جغتای با اشاره به استقبال فراوان کشتی گیران سراسر استان از این رقابتها گفت: همه ساله چوخه کاران شهرستانهای استان خراسان شمالی نیز در این مسابقات شرکت می کنند.

منبع:پیام جغتای

نویسنده: ׀ تاریخ: پنج شنبه 18 مهر 1392برچسب:کشتی ,چوخه, جغتای,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

افتتاح پروژه های فرماندهی انتظامی جغتای
همزمان با هفته نیروی انتظامی پروژه های ساختمان ستاد فرماندهی انتظامی شهرستان ،ساختمان پاسگاه ریواده عبدل آباد(مرکز بخش هلالی شهرستان) و کیوسک پلیس راهور میدان هلالی شهر جغتای با اعتبار یک و نیم میلیارد تومان افتتاح و به بهره برداری رسید.

این برنامه روز سه شنبه مورخ ۱۶/۷/۹۲ با حضور فرماندار،امام جمعه، رئیس دادگستری، بخشداران مرکزی و هلالی،فرماندهی انتظامی و تعدادی از مسولین ادارات شهرستان برگزار شد.

در این مراسم فرماندار ضمن عرض تبریک سالروز ازدواج و پیوند حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س) و همچنین تبریک هفته نیروی انتظامی خدمت حاضرین ، کارکنان و پرسنل نیروی انتظامی از تلاشها و زحمات دست اندرکاران حوزه امنیت  تقدیر و تشکر نمود. هنرور در ادامه طبق حدیث پیامبر(ص) که فرمودند:دو نعمت سلامت و امنیت دو نعمت پنهان و ناشناخته اند، این دو را بسیار با ارزش دانست و گفت تا زمانی که برایمان اتفاق و مشکلی نیفتد ما این دو نعمت را قدرشناسی نمی کنیم.

وی لازمه توسعه اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی و رشد و توسعه کشور را ایجاد امنیت پایدار ذکر کرد و گفت:امروزه نیروی انتظامی صرفا بر مبنای مبارزه فیزیکی عمل نمی کند، بلکه امروز کار پلیس یک کار علمی و تخصصی شده است که نمونه آن پلیس فتا و پلیس فضای سایبری می باشد.

فرماندار در ادامه پایه اصلی پلیس را آحاد مردم و جامعه عنوان نمود و افزود: اگر مردم با نیروی انتظامی همراه نباشند نمی توان حتی برای لحظه و دقیقه ای امنیت را ایجاد کرد.

هنرور دو نعمت امنیت وسلامت در جامعه را مثال دو بال کبوتری فرض کرد که اگر هر کدام مشکل داشته باشد نمی تواند پرواز کند و ادامه این مشکل باعث رکود و سکون جامعه خواهد شد.

در پایان مراسم از دست اندرکاران حوزه امنیت با اهداء لوح تقدیر و تشکر بعمل آمد.

منبع :پیام جغتای

نویسنده: ׀ تاریخ: سه شنبه 16 مهر 1392برچسب:فرماندهی, انتظامی, جغتای,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

به گزارش پیام جغتای ؛ریاست شبکه بهداشت و درمان جغتای گفت: پس از اینکه مرگ مغزی آقای سهراب فریمانه جوان ۲۲ساله جغتایی  ساکن روستای فریمانه ، توسط اعضاء کمیته تأیید و تشخیص مرگ مغزی  دانشگاه علوم پزشکی سبزوار تأیید گردید با اخذ رضایت جوان مرگ مغزی  از بیمارستان امداد شهید بهشتی سبزوار به بیمارستان منتصریه مشهد اعزام شد ودر ششمین عمل اهداء عضو سال ۹۲ باعث نجات جان۶ نفر از همنوعان نیازمند شد.

 

جغتایی افزود: کلیه های زنده یاد به خانمی ۱۸ ساله اهل تربت حیدریه  و خانمی ۳۲ساله اهل مشهد که سالها از نارسایی کلیه رنج می برند به طور رایگان اهداء و پیوند زده شد. کبد این جوان  جهت اهداء و پیوند  به خانمی ۱۹ ساله اهل خوزستان به بیمارستان نمازی شیراز ارسال شد . و قرینه ها و قسمتی  از پوست جهت اهداء و پیوند برداشته شد .

وی در پایان گفت:امید است انجام این امر خداپسندانه باعث خشنودی خداوند بزرگ و شادی روح مرحوم سهراب فریمانه و آرامش خانواده بزرگوارشان گرد.

منبع :پیام جغتای

نویسنده: ׀ تاریخ: یک شنبه 14 مهر 1392برچسب:اهدای, اعضای, جوان,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

اولین خطی که پس از خط سراسری اقدام به ساختمان آن گردید، خط گرمسار-مشهد بود. ساختمان خط مزبور از روز ۲۴ اسفند ۱۳۱۶ آغاز و زیرسازی و ریل گذاری آن تا ایستگاه شاهرود به طول ۳۱۵ کیلومتر تا سال ۱۳۲۰ به اتمام رسیده و بهره برداری از آن شروع شد.


ادامه مطلب
نویسنده: داود ׀ تاریخ: شنبه 13 مهر 1392برچسب:ساخت, راه آهن, گرمسار,مشهد, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

به گرازش پیام جغتای فرماندار شهرستان جغتای در دومین جلسه شورای اداری در محل امام زاده سیدمحمد علوی(ع) گفت: روستاهای بخش مرکزی شهرستان ان شاءا… تا زمستان امسال گازرسانی می شوند. «مهدی هنرور» همچنین آغاز به کار شوراهای جدید را تبریک گفت و افزود: روسای شوراهای اسلامی دقت داشته باشند که ضمن مطالعه دقیق قوانین و مقررات و آشنایی با وظایف خود، طبق قانون عمل و حتما در مکاتبات خود از مُهر دوره چهارم شوراها استفاده کنند. وی افزود: امیدواریم با تلاش و همکاری این عزیزان بتوانیم برای توسعه شهرستان گام برداریم. فرماندار افزود: روستاهای بخش مرکزی از «زرقان» تا «دستوران» در زمستان امسال از نعمت گاز برخوردار می شوند.

منبع:پيام جغتاي

نویسنده: داود ׀ تاریخ: شنبه 13 مهر 1392برچسب:هنرور, روستاهای, بخش ,مرکزی , زمستان, گاز,رسانی, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

 

16 هزار هکتار از مساحت پناهگاه حیات وحش میاندشت جاجرم به پارک ملی ارتقاء یافت. پارک ملی «ضامن آهو» سومین پارک ملی استان خراسان شمالی است.

ادامه مطلب
نویسنده: داود ׀ تاریخ: یک شنبه 7 مهر 1392برچسب:پناهگاه, حیات, وحش ,میاندشت, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀


شرایط احراز و نحوه انتخاب و عزل دهیار

ماده 49 :

شورا موظف است ظرف مدت 15 روز پس از آغاز دوره فعالیت قانونی با توجه به مفاد ماده 51 این آیین‌نامه، فردی را به عنوان دهیار انتخاب و به منظور صدور حكم و كارت دهیاری به بخشداری محل معرفی نماید.

ماده 50 :

شورا حق نظارت بر حسن اداره دهیاری، اجرای مصوبات شورا و حفظ و نگهداری سرمایه‌ها و داراییهای نقدی، جنسی، منقول و غیرمنقول كه در اختیار دهیاری می‌باشد، همچنین حساب درآمد و هزینه


ادامه مطلب
نویسنده: داود ׀ تاریخ: چهار شنبه 3 مهر 1392برچسب:شرایط ,احراز , نحوه, انتخاب ,عزل ,دهیار, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

امور مالی

ماده 35 :

شورا موظف به همكاری با شورای اسلامی بخش جهت گردآوری اطلاعات صحیح به منظور وضع عوارض متناسب با تولیدات كشاورزی و درآمدهای كسب و پیشه اهالی روستا به منظور تأمین بخشی از بودجه‌های عمرانی حوزه بخش می‌باشد.


ادامه مطلب
نویسنده: داود ׀ تاریخ: چهار شنبه 3 مهر 1392برچسب:امور, مالی, شورا, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

تمامی حقوق برای سایت روستای آزادوار محفوظ است. انتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است
ضمن تشکر از بازدید شما دوست عزیز از سایت روستای آزادوار
داود