از گناه تنفر داشته باش نه از گناهکار .گاندی
کسی که حفظ جان را مقدم بر آزادی بداند، لیاقت آزادی را ندارد.بنجامین فرانکلین

| صفحه اصلی | گالری عکس | آموزش | تازه ها | اوقات شرعی روستا | آب و هوای روستا | نقشه هوایی روستا | تالار گفتگو | دانلود | پیوندها | تماس با ما |

سرنوشت کتابخانه

امسال وقتی بعد از یک سال به روستا رفتم و به کتابخانه سرزدم . در ابتدای ورود به محوطه ساختمان درمانگاه و کتابخانه گوسفندانی که در محوطه در حال جولان بودند مشاهده کردم . بسیار ناراحت شدم از سرنوشت کتابخانه ای که با چه مشقتی با کمک دوستان  را ه اندازی کردیم و امروز با حدود 5 هزار کتاب خاک می خورد و استفاده ای از آن نمی شود .

شاید اگر های زیادی نبود امروز سرنوشت کتابخانه این نمی شد .

اگرهایی مثل :

امکان ثبت کانون فرهنگی در روستا وجود داشت .

امکان ثبت کتابخانه وجود داشت .

منیت هایمان را از بین می بردیم

می توانستیم کسی را برای فعال نگه داشتن کتابخانه استخدام کنیم.

و . . .

ولی نشد تا ، سرنوشت کتابخانه اینگونه  شود .

زمانی که داشتم مطلب نسبیت کارها را می نوشتم این موضوع را پیش بینی می کردم ولی نبود انگیزه ای . . .

نویسنده: داود ׀ تاریخ: شنبه 29 فروردين 1398برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

مسابقه عكاسي

کشور ما ایران باسابقه ای نزدیک به بلندای تاریخ تمدن بشری در زمره كهن ترین تمدن های جهان به شمار می رود، از این جهت باید گفت این کشور پهناور از مهم ترین مناطق باستانی جهان است که همواره مورد توجه و اقبال محققان و باستان شناسان بوده است. برخی کارشناسان گفته اند در این خطة دیرین، بیش از چهار صد هزار اثر تاریخی وجود دارد. این بدین معناست که برای مطالعه و تحقیق پیرامون هر یک از این آثار همچنین نگهداری و معرفی آن ها توان علمی و مادی بسیاری نیاز است. یکی از مقدم ترین کارها برای این مهم ارائه گزارش های تصویری از این آثار است، گزارش هایی که باید در دوره های زمانی مختلف تهیه شود تا از آخرین وضعیت این آثار آگاهی به دست آید. این گزارش ها که تا حدی آنها را باید به مثابه داده های خام پژوهش گران به شمار آورد، علاوه بر کاربردهای هنری و ایران گردی به پژوهش گران ایران شناس و باستان شناس در هر گوشه جهان که باشند کمک می کند تا بتوانند به سهولت به مطالعه در زمینه موضوع آن عکس بپردازند و نتایج حقیقی و به روز شده ای نیز به دست آورند.


ادامه مطلب
نویسنده: داود ׀ تاریخ: سه شنبه 20 اسفند 1388برچسب:چهارمین جشنواره عکس ایران شناسی, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

در غروب 14/۱۲/1392 در روستای ابویسان شاهد چهرهای غیر ایرانی بودیم. که پس از آشنائی با آنها متوجه شدیم که جهانگرد می باشند و با هدف دیدن ۵ قاره دنیا از کشور اسپانیا به راه افتاده اند.

جهانگردان اسپانیایی در حال حاضر پس از طی نمود ۵۰ کشور جهان در ۱۷ ماه به مسافت چهل هزار کیلومتر، اکنون به روستای ابویسان رسیده اند. که در این سفر آقای یزدان سلطانپور به عنوان مترجم جهانگردان را همراهی می نماید.

ادامه مطلب
نویسنده: داود ׀ تاریخ: سه شنبه 20 اسفند 1392برچسب:جهانگردان, اسپانیایی , ابویسان,جهانگردان اسپانیایی در ابویسان, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

با سلام

آخرین پست در وبلاگ و بعد .....

نسبیت در کارها :

نمی شود هر کاری که می خواهیم اجرا کنیم ایده آل ذهن و اعلی باشد .
کارها و اهداف ما بایستی در ظرف مکان و زمان و امکانات آن بگنجد به عبارتی احتياجات فردى و اجتماعى بشر بر دو قسم است، بعضى ثابت است و بعضى متغيرند.
  بعضى ازامور را نسبى مى‏گويند و آن، امورى است، صفتى يا حالتى است كه آن را بامقايسه با يك شى‏ء معين مى ‏شود به چيزى‏نسبت داد. مثلا بزرگى و كوچكى از امور نسبى است. اگر از شما بپرسندبزرگى چقدر است و كوچكى چقدر، آيا مى‏توانيد حدى براى آن معين بكنيد؟
دورى و نزديكى نيز از امور نسبى است. يك وقت مى ‏گوئيدخانه ما مثلا نيروى هوائى است.
امور نسبى مى‏گويند و به طور كلى نمى ‏شود روى آنها حكم كرد يعنى تا دو شى‏ء را مقايسه نكنند و با مقياس معينى اندازه نگيرند، نمى‏شود روى اين مفاهيم حكم كرد.
جهان چون چشم و خال و خط و ابروست
كه هر چيزى به جاى خويش نيكوست
در اثر حركتها است كه سطحها پيدا مى‏ شود. تا كسىی ‏چيزى را نداند و ديگرى آن چيز را فاقد نباشد، اصلا تعليم و تعلم صورت‏ نمى‏گيرد.
  اين، همان عدالت است. پس معلوم مى‏شود كه‏ اساس، لياقت است. البته اگر يكى لياقت دارد و ديگرى ندارد چنانچه آنچه ‏را كه بايد به لايق بدهيم به نالايق بدهيم، بى ‏عدالتى كرده‏ ايم.
آنكه هفت اقليم عالم را نهاد
هر كسى را آنچه لايق بود داد
ظلم اجتماع وقتى است كه‏ اينجور نباشد. سعدى مى‏گويد:
وقتى افتاد فتنه‏اى در شام
هر يك از گوشه‏اى فرا رفتند
 
روستازادگان دانشمند
به وزيرى پادشا رفتند
 
پسران وزير ناقص ‏عقل
به گدائى به روستا رفتند
 
پس بلند پروازی های زیاد ممنوع.
خداحافظ 
 
 
 
نویسنده: داود ׀ تاریخ: شنبه 17 اسفند 1398برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

 شرایط شرکت در مناقصه اجرای فاز های مختلف لوله کشی گاز روستاهای بخش هلالی در ادامه مطلب


ادامه مطلب
نویسنده: داود ׀ تاریخ: جمعه 9 اسفند 1398برچسب: شرایط شرکت در مناقصه اجرای فاز های مختلف لوله کشی گاز , ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

 بسم الله الرحمن الرحیم

 اینک که بحول وقوه الهی و به عنایات حضرت بقیة الله الأعظم (عج)  و به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی شاهد تحقق یکی از مطالبات و آرزوهای به حق مردم عزیز و شریف بخش هلالی، یعنی گازرسانی به تمام روستاهای این بخش بزرگ می باشیم لازم می دانم ضمن عرض تبریک به  مردم ولایتمدار و زحمت کش، از زحمات ارزشمند همه دست اندرکاران بویژه امام جمعه معزز شهرستان و نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی – مدیرعامل محترم شرکت گاز خراسان رضوی و همکاران ارجمندشان – سرپرست محترم فرمانداری شهرستان جغتای – فرماندارمحترم سابق شهرستان – رئیس محترم اداره گاز شهرستان و همکارانشان – شرکت مشاورین نقش آوران توس – اعضای محترم شوراهای اسلامی و دهیاران عزیز کلیه روستاها  و شورای بخش هلالی در دوره های سوم و چهارم – و کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی که مساعدت و پیگیری فرمودند تقدیر و تشکر نمایم و از مردم عزیز استدعا  دارد که در سایر مراحل گاز رسانی (بازگشایی معابر و موافقت انتقال لوله – و محل احداث ایستگاه tbs ) همانند گذشته همکاری لازم را مبذول فرمایند.

                                                                                                              با تقدیم احترام

                                                                                                         علی اکبر انوری مقدم

                                                                                                             بخشدارهلالی

منبع : سایت روستای ابویسان

نویسنده: داود ׀ تاریخ: جمعه 9 اسفند 1398برچسب:پیام بخشدار محترم بخش هلالی جناب آقای انوری مقدم:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

 در راستای مطالبات به حق مردم بخش هلالی ،در جهت آبادی و آسایش با نعمت گاز و با پیگیری مسولین محترم استان،شهرستان و بخش، کلنگ عملیات گازرسانی به 47 روستای بخش هلالی و مرکزی شهرستان جغتای روز دوشنبه مورخ 5/12/92  با حضور  مسئولان به صورت نمادین در میدان بخش هلالی به زمین زده شد.

این مراسم با حضور امام جمعه معزز شهرستان حجه الاسلام موحدی پور، نمایندگان محترم جناب آقای دکتر محسنی ثانی، مهندس سبحانی فر، مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی جناب آقای معراجی، فرماندار محترم شهرستان جناب آقای علی آبادی، فرمانده محترم انتظامی شهرستان جناب سرهنگ کیانی، بخشدار محترم هلالی جناب آقای انوری مقدم، مسئولین شهرستان و مردم انقلابی بخش هلالی برگزار گردید

مدیرعامل گاز خراسان رضوی در حاشیه این مراسم در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم اظهار کرد: گازرسانی به این روستاها شامل سه فاز جداگانه است که اقدامات اولیه درباره شناسایی پیمانکار انجام شده است.

معراجی بیان کرد: براساس برنامه ریزی انجام شده همزمان با اردیبهشت ماه سال 93 این سه پروژه اجرایی می‌شود.

وی تصریح کرد: نفوذ ضریب گاز در شهرستان جغتای 33 درصد است که باعملیات گازرسانی به این روستاها تعداد 26  هزار نفر از نعمت گاز بهره مند می‌شوند.

معراجی گفت: هزینه گازرسانی به این روستاها بیش از 30 میلیارد تومان است.

منبع : سایت تسنیم و روستای ابویسان

برای دیدن عکس ها به قسمت ادامه مطلب سر بزنید


ادامه مطلب
نویسنده: داود ׀ تاریخ: جمعه 9 اسفند 1398برچسب:کلنگ زنی ,آغاز ,عملیات ,اجرائی ,گاز ,رسانی ,بخش ,هلالی ,شهرستان ,جغتای, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

سید حسن غزنوی از شاعران درباری محسوب می‌شود که سلاطین، صدور و رجال زیادی را مدح کرده است؛ شخصیت هایی مثل بهرام شاه غزنوی و پسرش جلال الدوله ، سلطان سنجر ، سلطان محمود و سلیمان‌شاه سلجوقی ، عبدالحمید وزیر و ابوالقاسم زید بن حسن ، نقیب نیشابور، مورد مدح وی قرار گرفته‌اند. با وجود این، همه تذکره نویسان او را به پاکی اخلاق، زهد، دین‌داری و دانش ستوده‌اند. (دائرةالمعارف تشیّع، 9/457) تنها اثر باقی مانده از سید حسن، دیوان شعری است که نزدیک به پنج هزار بیت شعر دارد و بسیاری از اصطلاحات علومی مثل فلسفه و نجوم در آن دیده می‌شود.(همان‌جا ) این دیوان که نسخه خطی آن در کتابخانه مدرسه سپهسالار تهران و کتابخانه آستان قدس رضوی موجود می‌باشد، با مقدمه و تصحیح استاد سید محمد تقی مدرس رضوی ، در سال 1328ش. توسط دانشگاه تهران به چاپ رسیده است.

منبع : سایت دانشنامه سادات

نویسنده: داود ׀ تاریخ: چهار شنبه 30 بهمن 1398برچسب:دیوان, شعر, سید ,حسن, غزنوی, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

می‌توان احتمال داد که سیدحسن غزنوی یکی از افراد این خانواده‌ها باشد. ازجمله سادات حسینی غزنه، چهره‌های زیر را می توان نام برد:

1.ابوالقاسم محمدنقیب بن ابوطاهر علی(نقیب غزنه) بن عبیدالله بن محمد بن علی جلابادی بن حسن بن حسین بن جعفرالحجه بن عبیدالله بن حسین‌الاصغر بن امام زین‌العابدین و برادرش ابوعلی عبیدالله که نقیب غزنه بود.(فخررازی، 153؛ حسینی مدنی، 2- ق1/175)
2.ابوالقاسم محمد بن ابی‌طالب علی بن عبدالله بن محمدالزاهد بن عبیدالله بن ابی علی بهران بن علی بن محمدفوّه بن علی بن حسن بن حسین بن جعفرالحجة بن عبیدالله بن حسین‌الاصغر بن امام زین‌العابدین، که بعد از فوت پدرش نقابت غزنه را برعهده گرفت.(همان جا )
3.ابوحرب محمد بن محسن بن حسن بن علی بن محمد بن محمدالاصغر بن علی شجاع بن حسن بن حسین بن حسن‌الافطس بن علی‌الاصغر بن امام زین‌العابدین مشهور به شیخ شرف دینوری که در غزنه وفات یافت. (فخر رازی، 178).
4.داود بن محمد بن عیسی بن زید بن احمد بن محمد بن حسین بن زید بن امام زین‌العابدین
5.ابوالحسن علی بن محمد بن یحیی بن زید بن احمد بن محمد بن حسین بن زید بن امام زین‌العابدین
6.سید هدنه بن یوسف بن عیسی بن علی بن محمد بن احمد بن عیسی بن زید بن امام زین‌العابدین. (بیهقی، علی بن زید، 2/728)
7.علی‌الغزنوی بن محمد بن ابی زید حسین بن احمد بن عیسی بن علی بن حسین‌ الاصغر بن امام زین العابدین که از اجداد سادات ملاطی گیلان محسوب می‌شود.(غفاری قزوینی، 85)
با توجه به شهرت غزنوی فرد اخیر (شماره7) و انتساب وی به حسین‌الاصغر بن امام سجاد و شباهت هایی که بین شهرت و نسب وی با سیدحسن غزنوی وجود دارد، احتمال بیشتر این است که سیدحسن مدفون در آزادوار از همین خانواده باشد، که با سادات ملاطی گیلان از یک خانواده هستند. در مورد محل فوت و دفن سیدحسن، اختلاف نظر چندانی وجود ندارد و بیشتر تذکره نویسان درگذشت او را در برگشت از سفر حج، در قصبه آزادوار نوشته¬اند.(سمرقندی، 105؛ صفا، 2/589 ؛ دانشنامه ادب فارسی، 3/334) تنها ابوالحسن بیهقی این اتفاق را در سرخس گزارش نموده است.( بیهقی، علی بن زید، 2/618)
نویسنده: داود ׀ تاریخ: چهار شنبه 30 بهمن 1398برچسب:نسب,سید,حسن, غزنوی, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

درباره ي روستا

روستای آزادوار از سابقه تاریخی درخشانی برخوردار است؛ چنان‌که در سال 31ق. عبدالله بن عامر بن کریز ، که به دستور عثمان بن عفان راهی فتح خراسان شد، در آزادوار جوین نزول کرد. اهل آزادوار با مسلمانان صلح کردند و هنگام لشکرکشی به سمت نیشابور ، با آنžها همراهی نمودند.(حاکم نیشابوری، 202-203؛ گردیزی، 227؛ بلاذری، 159) در منابع جغرافیای تاریخی مربوط به قرن چهارم به بعد، هر جا که نام آزادوار آمده، از آن به عنوان یک آبادی بزرگ ناحیه جوین و نیشابور یاد شده است(مقدسی، 435-436 ؛ سمعانی، 1/63) و زمانی که ياقوت حموی (حدود 617ق.) از آن ديدن کرد، همچنان روبه رشد بود. می توان گفت آزادوار، مانند دیگر نقاط ایران ، از آغاز ورود اسلام تا آستانه یورش مغولان، روبه رشد و توسعه بود، اما بعد از این حمله، مرکزیت خود را در ناحیه جوین از دست داد و جای آن را فریومد گرفت. (مستوفی، 150) هر چند گزارش مفصلی از وضعیت آزادوار در دوره ایلخانان، تیموریان و بعد از آن در دست نیست، اما می دانیم که در عهد صفویه، آباد و پرجمعیت بوده است، تا حدی که در ردیف شهرهای حاکم نشینی؛ چون نسا، ابیورد، اسفراین و ترشیز قرار داشت که 139 تومان و3530 دینار مالیات به بیگلربیگی خراسان تقدیم می‌کرده است.(باستانی پاریزی، 288) در سال 1004ق. که شاهžعباس صفوی (996-1038ق.) برای مقابله با عبدالمؤمن خان ازبک ، به سوی شرق آمد، مدتی در آزادوار فریومد متوقف شد.(منشی، 2/809– 810) در منابع عصر افشاریه و زندیه ، نامی از آزادوار دیده نمی شود و حتی در مسیر لشکرکشی های نادرشاه به سمت مازندران و غرب که چند بار از اسفراین هم گذشته است، مورخان از این روستا نامی نبرده اند. این امر تاحدی نشان از بی رونقی و کم‌اهمیتی آن دارد. این وضعیت در عهد قاجار هم ادامه یافت. محمدحسن خان اعتمادالسلطنه (فوت 1313ق.) که از گذشته این روستا اطلاع داشته و از آن دیدن کرده است، ضمن تکرار گفته های ياقوت در مورد آن می نويسد: «قريه آزادوار که يک وقت شهر و حاکم نشين جوين بوده حالا چندان آبادی ندارد و سکنه آن پنجاه خانوار است.» (اعتمادالسلطنه، 57، 2297)
نویسنده: داود ׀ تاریخ: چهار شنبه 30 بهمن 1398برچسب:قدمت,روستا,ازادوار,جوین, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

 به گزارش  پیام جغتای رمضانعلی سبحانی فر اظهار  کرد: مردم ما برای آب و نان انقلاب نکردند، بلکه مردمی بودند که پایبند اعتقادات مذهبی بودند و برای دفاع از نظام و ولایت فقیه انقلاب کردند.

وی به خدمات دولت در یکی دو سال اخیر اشاره کرد و گفت: با وجود تحریم‌ها در یکی دو سال اخیر حدود ۴۰ سایت موبایل و گاز رسانی به ۱۸ روستا انجام شده است.

سبحانی فر در ارتباط با رفع مشکلات مردم این مناطق عنوان کرد: اگرچه انتظارات و توقعات شما به حق است مطمئن باشید که مسئولان هم دغدغه برطرف کردن مشکلات شما و رساندن آنها به حداقل را دارند.

وی افزود: در حال حاضر حدود ۹۰ میلیارد تومان برای انتقال خط لوله گاز ۲۰ اینچی از سبزوار به جغتای و جوین هزینه دارد که با انتقال این خط لوله می‌توان امیدوار بود که تا یکی دو سال دیگر مشکل گازرسانی به روستاهای این شهرستان تمام شود و مردم از نعمت گاز برخوردار شوند.

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی در ارتباط با جاده ارتباطی جغتای به چهارراه برغمد و شهرستانک گفت: قیر برای تعریض و بهسازی این جاده‌ها تهیه شده و انشاالله در سال جدید عملیات اجرایی آن شروع می‌‍شود.

سبحانی فر در پایان مردم را به وحدت فراخواند و گفت: هر جایی که پیشرفت کرده و توسعه یافته در سایه وحدت و همدلی بوده و در هر جایی که پیشرفتی حاصل نشده به دلیل وجود تفرقه بوده است، بنابراین باید همه دست به دست یکدیگر دهیم تا بتوانیم یک جامعه‌ای سالم و در حال پیشرفت و توسعه داشته باشیم.

منبع : پیام جغتای

نویسنده: داود ׀ تاریخ: چهار شنبه 2 بهمن 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

حجت علی شایانفر روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود : به محض بروز و اعلام این حادثه با فرمانداری های جوین و جغتای هماهنگ کردیم و اکیپ های ارزیابی هلال احمر و بنیاد مسکن و نیروهای محلی از جمله بخشداران بسیج شدند.

وی اظهار داشت : طی بررسی های انجام شده این حادثه هیچ موردی از تلفات جانی و یا مجروح نداشت.

وی افزود : فقط 13 واحد مسکونی در دو روستای رامشین و جلم بادان دچار ترک خوردگی و خسارت محدودی شدند.

نویسنده: داود ׀ تاریخ: یک شنبه 8 دی 1392برچسب:زلزله , شهر ,نقاب, خراسان, رضوی, موجب, وارد, آمدن, خسارت ,منزل, مسکونی , ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

رئیس جمعیت هلال احمر جوین:زلزله روز جمعه  منطقه حکم‌آباد خسارت جانی نداشت

رئیس جمعیت هلال احمر جوین با اشاره به اینکه زلزله روز جمعه منطقه حکم‌آباد خسارت جانی نداشت، گفت: گروه‌های امداد و نجات هلال احمر برای ارزیابی میزان خسارات به منطقه اعزام شدند.
رضاشهرآبادی امروز در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس در جوین اظهار داشت: کانون این زمین لرزه در روستاهای بیدخور، جلنباران و رامشین معروف به منطقه حکم‌آباد در عمق 8 کیلومتری زمین بوده است.
به گفته وی، شدت این زمین لرزه 4.2 ریشتر بوده و بر اساس گزارشات اولیه، خسارات جزئی از قبیل ترک‌خوردگی سقف و دیوارها داشته و خوشبختانه خسارت جانی بر جای نگذاشت.
شهرآبادی افزود: گروه‌های امداد و نجات هلال احمر برای ارزیابی میزان خسارات به منطقه اعزام شدند.
 

بخشدار عطاملک در گفتگو با نسیم جوین گفت: کانون این زمین لرزه در عمق ۸ کیلومتری زمین و در حد فاصل روستاهای جلمبادان و رامشین   اعلام شده است

رضوانی افزود:  این زمین لرزه تا کنون خساراتی نداشته و ستاد بحران شهرستان تمامی اخبار مربوطه را رصد می نماید .
لرزش این زلزله در حکم آباد مرکز بخش عطاملک و روستاهای تابعه بخوبی احساس شده است

نویسنده: داود ׀ تاریخ: شنبه 7 دی 1392برچسب:زلزله , روز, جمعه ,منطقه ,حکم‌آباد ,خسارت ,جانی, نداشت, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

 زلزله به بزرگی 4.2 ریشتری 25 کیلومتری جنوب شرقی شهر نقاب را امروز لرزاند.

تاريخ وقوع زلزله:

جمعه، 6 دي 1392 در 14:55:27 
(وقت محلي - تهران)

2013-12-27 11:25:27
 (UTC)

بزرگي زلزله:

۴.۲

نوع بزرگي:

MN

موقعيت رومركز زلزله: ۳۶.۴۸ شمالي و ۵۷.۴۴ شرقي
عمق: ۸ كيلومتر
عدم قطعيت مكاني: ۱.۷۴+/- كيلومتر در جهت شمالي - جنوبي
۲.۲۲+/-  كيلومتر  در جهت شرقي - غربي
منطقه:

استان خراسان رضوي

فاصله‌ها:

25 كيلومتري نقاب، خراسان رضوي 
37 كيلومتري جغتاي، خراسان رضوي 
37 كيلومتري سبزوار، خراسان رضوي 

منبع:

موسسه ژئوفيزيك، دانشگاه تهران

این زلزله در سبزوار نیز احساس شده است.

فرماندار شهرستان جوین درگفتگو با بصیر سبزوار گفت:در این زلزله تلفات جانی ومالی نداشته ایم.

ابراهیم جدی کار افزود:تنها  13 مورد ترک خوردگی ساختمان  در بعضی مناطق رخ داده است.

منبع : سایت بصیر سبزوار

نویسنده: داود ׀ تاریخ: جمعه 6 دی 1387برچسب:زلزله , بزرگی ,4,2 ,ریشتری ,حوالی ,شهر ,نقاب, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

 با توجه به صرف هزینه های گزاف و غیر ضروری در مراسمات عزا و عروسی مردم زرقان عزم خود را جزم کردند تا این هزینه ها را کاهش دهند.

اعضای شورای اسلامی روستای زرقان همراه با جمعی از بزرگان و معتمدین در محل مسجد جامع گرد آمدند و در خصوص میزان مخارج مراسم های عروسی و عزا تصمیمات خوب و خداپسندانه ای گرفتند.زرقانی ها با خود عهد کردند از این پس در مراسم های عزا یا عروسی خود مصوبه های زیر را اجرا کنند:

۱مخارج شب اول و روز هفتم و روز چهلم عزا  کاملاً حذف گردد.

۲مخارج روز ختم مجلس فقط مردها به صورت عمومی باشد و خانمها به صورت دعوت خصوصی باشد، و اگر کسی نخواست خرج بدهد  فقط پذیرایی کنند.

۳توضیع و نصب پلاکارت و پرچم فقط توسط خانواده متوفی صورت گیردو دیگران پلاکارت نصب ننمایند.

۴اهالی روز دوم عزا بر سر خاک نروند و مراسم روز عزا صبح از ساعت ۸ الی ۱۱ و بعد از ظهر از ساعت ۱۴ الی ۱۶ در محل مسجد برگزار گردد.

۵در خصوص مراسم های عروسی هم تصمیم براین شد که از این پس تنها به صورت کارتی و دعوت خصوصی باشد.

منبع: سایت جغتای سلام.

نویسنده: داود ׀ تاریخ: پنج شنبه 21 آذر 1387برچسب:راده زرقانی ها برای کاهش هزینه های مراسمات جشن و عزا, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

شرایط عضویت در کتابخانه عمومي شمس الدین محمد جوینی

 ۱-تکمیل فرم تقاضای عضویت

۲-یک قطعه عکس

۳- ارائه کارت شناسایی معتبر

۴- پرداخت حق عضویت سالانه ۵۰۰۰۰ریال

* کلیه ی  خانواده های تحت نظر سازمان بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی(ره)با ارائه نامه از سازمان مربوطه می توانند رایگان به عضویت کتابخانه در آیند.

قابل ذکر است برای عضویت و سایر امور هر روز از ساعت 17 الي 19  به کتابخانه  مراجعه گردد.

 

نویسنده: داود ׀ تاریخ: سه شنبه 19 آذر 1398برچسب:شرایط عضویت در کتابخانه عمومي شمس الدین محمد جوینی, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

خواهران ، برادران!

اكنون شهيدان مرده‌اند، و ما مرده‌ها زنده هستيم. شهيدان سخنشان را گفتند، و ما كرها مخاطبشان هستيم، آنها كه گستاخي آن‌ را داشتند كه ـ وقتي نمي‌توانستند زنده بمانند ـ مرگ را انتخاب كنند، رفتند، و ما بي‌شرمان مانديم، صدها سال است كه مانده‌ايم. و جا دارد كه دنيا بر ما بخندد كه ما ـ مظاهر ذلت و زبوني ـ بر حسين(ع) و زينب(س) ـ مظاهر حيات و عزت ـ مي‌گرييم، و اين يك ستم ديگر تاريخ است كه ما زبونان، عزادار و سوگوار آن عزيزان باشيم.


ادامه مطلب
نویسنده: داود ׀ تاریخ: پنج شنبه 16 آبان 1392برچسب:پیام, شهیدان , همه, نسل‌ها,شریعتی, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

عيد غدير خم مبارک

و تو ای علی!

ای شیر! مرد خدا و مردم، ربّ‌النوع عشق و شمشیر!

 

 

ما شایستگی "شناخت ترا" . . .


ادامه مطلب
نویسنده: داود ׀ تاریخ: سه شنبه 30 مهر 1392برچسب:عيد غدير خم مبارک, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

 اسماعیل تو کیست؟ چیست؟ مقامت؟ آبرویت؟ موقعیتت، شغلت؟ پولت؟ خانه‌ات؟باغت؟اتومبیلت؟ معشوقت؟خانواده‌ات؟ علمت؟ درجهات؟ هنرت؟ روحانیتت؟ لباست؟ نامت؟ نشانت؟ جانت؟ جوانیت؟ زیبائیات...؟ من چه میدانم؟ این را تو خود میدانی، تو خود آن را، او را- هر چه هست و هر که هست - باید به منی آوری و برای قربانی،انتخاب کنی.


ادامه مطلب
نویسنده: داود ׀ تاریخ: سه شنبه 23 مهر 1392برچسب:عید قربان مبارک, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

اولین خطی که پس از خط سراسری اقدام به ساختمان آن گردید، خط گرمسار-مشهد بود. ساختمان خط مزبور از روز ۲۴ اسفند ۱۳۱۶ آغاز و زیرسازی و ریل گذاری آن تا ایستگاه شاهرود به طول ۳۱۵ کیلومتر تا سال ۱۳۲۰ به اتمام رسیده و بهره برداری از آن شروع شد.


ادامه مطلب
نویسنده: داود ׀ تاریخ: شنبه 13 مهر 1392برچسب:ساخت, راه آهن, گرمسار,مشهد, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

به گرازش پیام جغتای فرماندار شهرستان جغتای در دومین جلسه شورای اداری در محل امام زاده سیدمحمد علوی(ع) گفت: روستاهای بخش مرکزی شهرستان ان شاءا… تا زمستان امسال گازرسانی می شوند. «مهدی هنرور» همچنین آغاز به کار شوراهای جدید را تبریک گفت و افزود: روسای شوراهای اسلامی دقت داشته باشند که ضمن مطالعه دقیق قوانین و مقررات و آشنایی با وظایف خود، طبق قانون عمل و حتما در مکاتبات خود از مُهر دوره چهارم شوراها استفاده کنند. وی افزود: امیدواریم با تلاش و همکاری این عزیزان بتوانیم برای توسعه شهرستان گام برداریم. فرماندار افزود: روستاهای بخش مرکزی از «زرقان» تا «دستوران» در زمستان امسال از نعمت گاز برخوردار می شوند.

منبع:پيام جغتاي

نویسنده: داود ׀ تاریخ: شنبه 13 مهر 1392برچسب:هنرور, روستاهای, بخش ,مرکزی , زمستان, گاز,رسانی, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

 

16 هزار هکتار از مساحت پناهگاه حیات وحش میاندشت جاجرم به پارک ملی ارتقاء یافت. پارک ملی «ضامن آهو» سومین پارک ملی استان خراسان شمالی است.

ادامه مطلب
نویسنده: داود ׀ تاریخ: یک شنبه 7 مهر 1392برچسب:پناهگاه, حیات, وحش ,میاندشت, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀


شرایط احراز و نحوه انتخاب و عزل دهیار

ماده 49 :

شورا موظف است ظرف مدت 15 روز پس از آغاز دوره فعالیت قانونی با توجه به مفاد ماده 51 این آیین‌نامه، فردی را به عنوان دهیار انتخاب و به منظور صدور حكم و كارت دهیاری به بخشداری محل معرفی نماید.

ماده 50 :

شورا حق نظارت بر حسن اداره دهیاری، اجرای مصوبات شورا و حفظ و نگهداری سرمایه‌ها و داراییهای نقدی، جنسی، منقول و غیرمنقول كه در اختیار دهیاری می‌باشد، همچنین حساب درآمد و هزینه


ادامه مطلب
نویسنده: داود ׀ تاریخ: چهار شنبه 3 مهر 1392برچسب:شرایط ,احراز , نحوه, انتخاب ,عزل ,دهیار, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

امور مالی

ماده 35 :

شورا موظف به همكاری با شورای اسلامی بخش جهت گردآوری اطلاعات صحیح به منظور وضع عوارض متناسب با تولیدات كشاورزی و درآمدهای كسب و پیشه اهالی روستا به منظور تأمین بخشی از بودجه‌های عمرانی حوزه بخش می‌باشد.


ادامه مطلب
نویسنده: داود ׀ تاریخ: چهار شنبه 3 مهر 1392برچسب:امور, مالی, شورا, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

ماده 12 :

جلسات شورا با حضور حداقل 2 نفر در شوراهای دارای 3 عضو و 4 نفر در شوراهای دارای 5 عضو، تشكیل می‌شود و تصمیمات آن با رأی اكثریت مطلق حاضرین معتبر خواهد بود.

تبصره : حداقل آرای لازم برای تصویب تصمیمات در جلساتی كه با 5 و یا 4 نفر تشكیل می‌شود سه رأی و در جلساتی كه با 3 و یا 2 نفر تشكیل می‌یابد دو رأی می‌باشد.


ادامه مطلب
نویسنده: داود ׀ تاریخ: شنبه 30 شهريور 1392برچسب:جلسات , تصمیمات, شورا, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

وظایف منشی یا منشیان شورا

ماده 11 :

وظایف منشی و یا منشیان شورا عبارت از تهیه و تدوین صورتجلسات، تهیه متن نامه‌ها، ثبت و شماره‌گذاری آن، تهیه گزارش از عملكرد شورا و حفظ و نگهداری دفاتر و صورتجلسات در محل شورا، ثبت و ضبط صورت كلیه اموال و دارائیهای شورا و انجام امور خزانه‌داری شورا از قبیل مسئولیت حسابداری، همكاری با رئیس شورا در تنظیم بودجه و اصلاح یا متمم آن، تنظیم صورتهای مالی شورا، حسابرسی اولیه از فعالیتهای مالی شورا و دهیار از قبیل درآمدها، هزینه‌ها و موجودی در پایان هر سال مالی بر طبق فرمهای دریافتی می‌باشد.

تبصره : در صورت غیبت منشی یا منشیان شورا، وظایف آنان از سوی نایب رئیس شورا انجام می‌شود.

منبع :سايت استانداري كردستان

 

نویسنده: داود ׀ تاریخ: یک شنبه 24 شهريور 1392برچسب:وظایف, منشی , منشیان ,شورا, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

تركيب جمعيتي روستا بر اساس سر شماري سال 1390

          جنسيت                            مرد                            زن

سن

0-14 سال                                 203                             178

15-64 سال                               527                             491

65 به بالا                                   40                               42

------------------------------------------------------------------------

كل                                          770                             711

نویسنده: داود ׀ تاریخ: شنبه 16 شهريور 1392برچسب:تركيب ,سني, جنسيتي ,جمعيت, روستاي ,آزادوار, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

ماده 10 :

رئیس شورا مانند سایر اعضاء دارای یك حق رأی می‌باشد و وظایف او عبارتست از مسئولیت امور اداری و مالی شورا، تنظیم بودجه شورا، تعیین زمان و اداره جلسات عادی و فوق‌العاده شورا و در صورت لزوم، دعوت از اعضاء جهت شركت در جلسات، تقسیم كار بین اعضاء برای پیگیری مصوبات، دفاع از حقوق و منافع شورا در مقابل غیر و اقامة دعوی، درخواست گزارش كار از اعضاء، امضاء و مهر كردن كلیه اسناد و مكاتبات شورا، ایجاد هماهنگی و ارتباط با شورای اسلامی بخش، دهداری و سایر دستگاههای اجرایی، پیگیری امور مربوط به دهیاری و درخواست گزارش كتبی عملكرد ماهانه از دهیار.

تبصره : در صورت عدم حضور رئیس شورا، مسئولیت اداره جلسات شورا و سایر وظایف به عهده نایب رئیس آن می‌باشد.

منبع :سايت استانداري كردستان

 

نویسنده: داود ׀ تاریخ: شنبه 16 شهريور 1392برچسب:وظایف, رئیس, شورا, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

امور داخلی و تشكیلات شورای اسلامی روستا

ماده 2 :
اعضای شورا موظفند حداكثر ظرف مدت یك هفته پس از قطعی شدن انتخابات و در روزی كه بخشداری بطور كتبی اعلام می‌نماید اولین جلسه خود را در حضور بخشدار یا نمایندة وی و به ریاست مسن‌ترین عضو حاضر تشكیل دهند و به شرح زیر سوگند یاد كنند و آن را امضا نمایند.
«من در برابر كلام الله مجید، به خداوند متعال سوگند یاد می‌كنم و با تكیه بر شرف انسانی خویش تعهد می‌نمایم كه در حفظ امانت و انجام هرچه بهتر وظایفم و خدمت به مردم كوشا باشم و قانون اساسی و سایر قوانین و مقررات كشور را در چارچوب وظایف و اختیارات خود مراعات نمایم و در همة زمینه‌ها عدالت و انصاف را در نظر داشته، و مادام كه در شوراهای اسلامی روستا عضویت دارم در رعایت صرفه و صلاح و پیشرفت امور روستا اهتمام نمایم.

ادامه مطلب
نویسنده: داود ׀ تاریخ: چهار شنبه 13 شهريور 1392برچسب:امور ,داخلی, تشكیلات ,شورای, اسلامی, روستا, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

با سلام

خدمت تمامی افرادی که برای دوره جدید شورای روستا انتخاب شده‌اند، تبریک عرض می‌کنم. امیدوارم که با همدلی و همفکری شما عزیزان و ياري تك تك اهالي روستا ، شاهد پیشرفت و توسعه هر چه بيشتر روستايمان باشیم.

سخني با اعضاء محترم شوراي اسلامي روستا

دست يابي به روستايي ايده آل ، پاك ، سبز ، پويا ، مدرن و فرهنگي راهي بس طولاني، خطير و تلاشي دو چندان مي طلبد.

اميدوارم اعضاء محترم شوراي اسلامي روستا نهايت تلاش و سعي خود را در بهبود ساختار روستايي و تامين منابع مالي و انساني براي نيل به اهداف فوق را نميايند.بدون ترديد آنچه تا كنون انجام گرديده است قابل تقدير است ولي بسيار كمتر از آن چيزي است كه مردم قدرشناس روستا سزاوار آنند.

عمران ، توسعه و ارتقاء شاخص هاي مربوطه براي بهبود شرايط رفاه و آسايش زندگي اهالي روستا يكي از وظايف و مسئوليت هاي مهمي است كه شوراي اسلامي در چارچوب قوانين ، اختيارات صلاحيت ها ، اعتبارات و امكانات موجود مامور به تحقق آن شده اند ، رسيدن به افق هاي روشن ، ايجاد روستايي توسعه يافته در آينده مستلزم توجه به تمامي شاخص هاي زير ساختي از قبيل توسعه خيابانها و كليه راه هاي ارتباطي ، ايجاد فضاي سبز ، طراحي الگو هاي تاثير گذار معماري سنتي ، ايجاد امكانات آموزشي ، رفاهي ، درماني ، ورزشي و فرهنگي بوده است.

ليكن در اين راه بايد كليه اعضاء محترم شوراي اسلامي روستا و با همكاري و همفكري افراد فرهنگي ، تحصيلكرده و فريخته روستا دست به دست و با همياري هم قدم به قدم ، استوار و محكم  و با برنامه بدون بد اخلاقي ها و تعصب هاي قومي رايج در اهالي روستا تلاش نمايند.

توفیق روزافزون شما براداران محترم را از خدواند منان خواهانم و امیدوارم در پیشبرد برنامه های اجتماعی ، فرهنگی ، بهداشتی ، آموزشی و اقتصادی روستا موفق و مثمر ثمر باشید و از اعضای سابق شورای روستا تشکر و قدردانی می کنیم.  

ومن ا... التوفيق

مديريت سايت روستا

 

نویسنده: داود ׀ تاریخ: چهار شنبه 13 شهريور 1398برچسب:تبريك , اعضاء ,محترم ,شوراي, اسلامي, روستا, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 28 صفحه بعد

تمامی حقوق برای سایت روستای آزادوار محفوظ است. انتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است
ضمن تشکر از بازدید شما دوست عزیز از سایت روستای آزادوار
داود